Svettas och Fryser

Är man sjuk, om man svettas och fryser om vart annat? Jag har gått omkring och frusit från och till. Samtidigt tycker jag att det är varmt exakt överallt. Haha, vad ska man då ta sig till? Kanske håller på att blir sjuk... Det skulle faktiskt vara sjukt. Jag känner inte för att gå till spanskan imon. Jag mår helt seriöst dåligt av att vara på de lektionerna. Läraren går mig på nerverna! Man får stå ut, det finns inte mycket annat att göra.



Precis som många andra nio, hade jag nationella prov i biologi idag. Det gick ganska hyfsat. Kan inte direkt säga att jag hade tur med frågorna, men det går inte att klaga på. Jag gjorde så gott jag kunde. Var jättetrött i slutet och orkade inte kolla igenom det. Jag kan sitta på en lektion i en timma, sen måste jag ha rast! Jag är jobbig och inte en människa, som hittat ett bra sätt att studera på. Hjälp någon? Studietips skulle uppskattas. Tack.

Jag måste göra läxor nu. Efter pannkakor och ärtsoppa till middag, är jag nu laddad inför en kväll fylld av plugg. Spanskaläxa, såklart; översätt texten plus glosor. Gäsp. Engelska grammatiken är rätt okej. Samhällskunskaps- arbete, som ska vara klart på torsdag. Bör göra lite på det ikväll.
Jag vill skriva på mitt lilla projekt... :'(

Ikväll ska jag se första semifinalen av Eurovision Song Contest. Det håller på i två timmar och slutar därför klockan elva. Konstigt nog var det helt okej för pappa. I vanliga fall är det stränga regler på att man ska ligga i sängen klockan tio. När jag frågade, om vi fick se ESC sa han bara att '... det är inte jag som ska upp till skolan imon.' Hm... Ändrat sig, när det gäller reglerna?
Vi får se hur kvällen blir. Jag vill gärna skriva, men vet inte om jag ska ta mig tiden till det, när jag egentligen borde göra läxorna. Suck. Jag vill ha ledighet.


Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Försök bara att andas och ta det lugnt. Allting tar sin tid, och allting har sin tid.

Tyvärr så är det ju så att man får låta vissa saker gå före andra - om man inte vill kasta sig över allting på en gång, men då brukar saker oftast bara bli fel.



Men tänk så här - om en vecka så kommer du få en tre dagar längre helg, och då kommer jag på besök.

Du ska få din ledighet - jag lovar. <3



Puss

2009-05-12 @ 19:26:47
Ord från: Rhona

SV: Jo, som den här bilden! Om man klickar på den så kommer den liksom upp i en ruta. Kan du ge mig den koden?? :/ Det vore jättesnällt för har letat överallt efter den!

2009-05-14 @ 18:36:43
URL: http://rhonaklick.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0