1 december är det bestämt

När Rickard sa att allt är klart, då visste jag inte hur jag skulle reagera. Jag verkade inte alls glad, även om jag hoppade av lycka inombords. Det kom så plötsligt alltihop. Jag var inte beredd.
Det är bestämt att Rickard ska börja jobba nere i Göteborg den 1 december. Det är nästa tisdag. Jag börjar sakta förstå vad det är som händer, men är fortfarande inte riktigt säker. Ska han flytta hit? Ja. "En dag kommer allting bli mycket lättare..." Är det nu vi får det bevisat för oss? Jag och Rickard har hoppats - och inte har vi gjort det i onödan inte. Processen med lägenhet är lite halvt igång. Det ska skickas in lite papper (dessa tusen papper överallt och ingenstans), innan processen kommer igång riktigt på allvar. Ja, nu är det allvar. Min älskade ska flytta ner. Jag känner mig känslokall. Det är inte alls en flygande fågel inom mig. Det är tankar. Tankar på allt möjligt. Så mycket känslor, men så lite ord. Jag är glad, men har bara lite svårt att hantera hela situationen. Tills vidare får Rickard vara inneboende hemma hos mamma, L och mig (på halvtid). Det kommer nog gå bra. Han har nog sett en liten del av hur det är att bo där...



Jag är lite nervös. Allting kommer bli så annorlunda. Tills om några dagar har jag och Rickard ett distansförhållande. Snart är det slut med det. Snart bor vi nära varandra. Snart är vi tillsammans igen. Det känns märkligt. Ja, märkligt är rätta ordet. Ovant. Annorlunda. Spännande. Nytt. Häftigt. Coolt. Och mäktigt. Jag och min älskling - tillsammans.

Rickard kommer ner på söndag. Jag måste städa innan dess. Det är ett tjockt lager av damm över hela rummet. Inte speciellt trevligt. Men, men. Jag får se om jag hinner. Lördagkvällen är bokad och jag lär komma hem sent. Hm. Det får vi planera. Rickard ska i alla fall få plats i min garderob. Vill han ha en hylla ska han självklart få det. Min lilla älskling ska känna sig välkommen.
Att Rickard flyttar ner till Göteborg känns nästan som att vi ska flytta ihop, gifta oss och skaffa barn. Men vi ska ta det lugnt. Allting har sin tid.

Rickard, jag älskar dig. <3
Kram
Puss

/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Pipen

Även om det säkert är lite svårt att hantera såhär direkt... Gud vad roligt för er!! Jag är så otroligt avundsjuk :) Hoppas allt ordnar sig bra med boende arbete och att förändringen blir till det bättre :D

2009-11-23 @ 21:31:44
URL: http://pipig.blogg.se/
Ord från: Elina

Jaa Sanna, Anders får flytta hit ist för att du flyttar upptill honom !;)

2009-11-24 @ 08:45:07
Ord från: Backi

Hehe grattis ^^ Ett förhållande på nära håll är otroligt mycket enklare kan jag säga, du kommer vänja dig :) Hur är livet i Göteborg annars då?

2009-11-24 @ 22:05:24
Ord från: Jasmine

Svar till Backi: Livet i Göteborg är bra. Det rullar på. Gymnasiet funkar nog bra för oss alla skulle jag tro. :)

Hur har du det?

2009-11-24 @ 22:36:54
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: Backi

Jo det är väl bra. Är lite stressigt ibland med allt i skolan och speciellt nu när det bara är 2 och en halv vecka kvar inför examen. Annars är livet här nere jättebra.

2009-11-25 @ 17:19:21
Ord från: Jasmine

Svar till Backi: Va skönt att höra. :) Hoppas att du lyckas bra med examen!

2009-11-25 @ 19:18:58
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: Jannica

ååh vad roligt att han kommer till gbg och ni får vara tillsammans!

Förstår att det kan vara lite ovant.. men så känns det ju, när det blir en så stor förändring?

Jätteglad för eran skull i alla fall, och hoppas att allt går jättebra!



Kram, Jannica :)<3

2009-11-27 @ 21:30:24
URL: http://cisnes.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0