Bok, Film - P.S I love you


Cecilia Ahern har skrivit boken om Holly.

Holly och Gerry lever det perfekta livet. De njuter av tillvaron och vardagens små gräl om vem som ska släcka lampan, innan de somnar. Men så händer de ofattbara. Gerry blir sjuk och går senare bort. Kvar står Holly - ensam. Hur tar man sig igenom en kris som denna? Holly gör allt för att hålla sig kvar uppe vid ytan. Med hjälp av brev som Gerry skrivit innan sin bortgång, lyckas Holly sakta men säkert gå vidare. Men motgångar kvarstår. Hur är det att älska igen? Kan man hitta en ny kärlek, när den andre har gått bort?
Vi får följa Hollys väg tillbaka. Hur hon tar sig igenom resten av året med hjälp av breven, vännerna och familjen.
Boken är helt fantastisk! Jag beundrar Cecilia Ahern, som har skrivit boken P.S I love you.

Det har också gjorts en film av boken. Jag såg filmen först, innan jag läste boken. Det kändes sådär att börja läsa boken. Jag visste ju redan vad den handlade om och vad som skulle hända. Men jag blev förvånad. Boken är inte alls som filmen. Det var mycket mer detaljer, mycket mer känslor i boken. De äventyr de gjorde var inte alls samma. Jag kan inte förstå att det ens är samma story. Visst, själva grunden om att Holly står ensam kvar efter Gerrys död är samma - men resten? Nej, inte alls samma, vilket jag tycker är bra. Otroligt fina berättelser båda två. Jag gillar dock boken bättre.

Absolut en läsvärd roman, för de mörka novemberkvällarna.

/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Underbar recension! Den gör mig nästan lite sugen på att läsa boken.

Plus det du sagt tidigare förståss...



Du är underbar på att skriva och fördela tankar och åsikter!



Jag älskar dig!

Puss

Din <3

2009-11-08 @ 19:43:45
Ord från: Pipen

Tror inte jag vågar läsa boken om den har än mer känslor... jag grät mig igenom hela filmen :)

2009-11-09 @ 23:08:16
URL: http://pipig.blogg.se/
Ord från: Jenny

Stortjuter varje gång jag ser den...

2009-11-12 @ 13:15:26
URL: http://jennza.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0