Julmarknad i församlingshemmet

 
Allt överskott gick till Stadsmissionens Gatljuset.
Vi sålde Rättvisemärkt choklad...


 
... marmelad, vinäger, kaffe, Cola.

Halv tio befann jag mig i församlingshemmet. Igår var dagen då församlingens julmarknad skulle hålla rum. Vi i Ungdomsgruppen hade en egen liten försäljning i samband med den stora loppisen och alla lotterier. Vi hade dukat upp alla våra produkter - alla självklart från Rättvisemärkt, Fairtrade. Detta eftersom att vi i våras gick en kurs om Rättvisemärkt och blev ambassadörer. Det var ett nytt tillskott till marknaden och reaktionerna var blandade. Det fanns många som var nyfikna och intresserade medan andra bara kikade in och sedan gick vidare. Försäljningen gick bra. Redan klockan tio då allting öppnade, hade det bildats en kö utanför församlingshemmet. Kunderna var många och kom i omgångar. Runt ett blev det tyst och stilla och vi hade inte mycket att göra. En halvtimma senare drog jag mig hemåt, för att hinna duscha och förebereda mig inför nästa evenemang.

/Jasmine


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0