Min jojo!

 

Jag öppnade en av mina lådor. Precis som alla andra människor har jag en låda för all möjlig skit. Det är där jag har allt det där som jag "ska använda någon gång, som alltid kan vara bra att ha". Men som jag tror att de flesta av er vet, så använder jag aldrig det som ligger i den lådan... Typiskt. Men det är kul att kolla igenom den lådan lite då och då. Alltid hittar man något skoj att leka med. Ikväll hittade jag min gamla jojo! Den är lite cool tycker jag. Två olika sidor. Den blinkar, när man jojar med den. Eller... Ja, den gjorde det förr, men nu vet jag inte längre. Jag provade självklart hur det var att jojo och jag måste erkänna att jag fortfarande har kvar talangen. Jag gick runt i lägenheten och jojoade för fullt. Mitt nöje varade inte så länge, men en lite stund. Försökte göra min ena katt intresserad, vilket jag lyckades med. Han var dock inte speciellt leksugen och tröttnade därför på mig och min jojo.
Ja, när jag jojoar väcker jag minnen till liv. Jag kommer ihåg att jag verkligen älskade min jojo, det året jag fick den. Jag minns inte exakt när det var, men jag skulle tippa på att jag var omkring.. sex år kanske. Den är alltså omkring tio år gammal! Då var det väl ganska populärt att ha en jojo? Hur är det idag? Har ni någon jojo liggandes hemma?

/Jasmine

Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0