Staden i förväntan

Staden är i förväntans tider.
Snart kommer den vi alla har väntat på.
Jag vandrar genom staden, som är tyst och stilla.
Tänk, om bara några månader är det du och jag - tillsammans.
Jag är inte längre ensam.
Du finns här vid min sida.
Alla simpla platser, som inte längre är så obetydliga i din närvaro.
Steg för steg vi vandra.
Hand i hand vi går.


Staden är förväntansfull.

Pappa har satt igång processen. Snart kanske Rickard har en lägenhet här i staden. Kanske om några månader, men ingenting är säkert. Det är så mycket tankar kring det. Hur kommer jag vara? Var kommer jag bo? Hur mycket får jag ta för mig, när jag är hemma hos min älskade? Det är hans hem, men hur mycket kan jag se som mitt? Finns det något jag kan se som mitt? Det är mycket tankar, om hur framtiden kommer bli. Om ett halvår kanske mitt liv är helt annorlunda. Man vet aldrig vad som kommer hända här näst...
Tusen tankar inför den stora dagen... när den nu blir.

/Jasmine


Läsarnas Ord
Ord från: Jannica

SV: Tack! :D haha, lite udda kanske.. -.- <3

2009-11-11 @ 23:12:24
URL: http://cisnes.blogg.se/
Ord från: josefin

meeen guuddd vad kul hoppas att det blir snartdåå :D<3 lycka till jag vet attt du kommer veta vad som är ditt eller hanns för att man vet bara sånnt lovar !!

lycka till <3

2009-11-18 @ 21:17:35
URL: http://shemakeit.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0