Värdecheck från Västtrafik


Värdecheck från Västtrafik.

Checkar som denna skickar Västtrafik ut, när man kommit mer än tjugo minuter sent på grund av dem. Men hur många är det egentligen som skickar in blanketten om resegaranti?
Jag är en aktiv jävel. De ska minsann står för sina misstag. Jag skickar alltid in begäran om resegaranti så fort jag får tillfälle. Inte för att jag är ute efter pengarna. Nej, inte alls. Jag har två anledningar; Ett: För att Västtrafik ska få veta vilka brister de har. Ja, jag är snäll som skickar in och klagar. Hehe. Två: Jag blir alltid så arg, när de inte kan köra sina turer ordentligt. När jag skriver till Västtrafik avreagerar jag mig och mår sedan lite bättre.
Egentligen är det kanske onödigt att lägga ner så mycket kraft och energi på ett så oviktigt ärrende, men för mig är det faktiskt viktigt.
Många människor har slutat att skicka in brev till Västtrafik. De orkar helt enkelt inte. Förseningar är vardagsmat och otroligt tröttsamt - jobbigt. Man vet aldrig när bussen kommer. Jag tycker det är synd att så många har gett upp hoppet om ett bättre Västtrafik. Jag tror att de kan förändras, om de bara anstränger sig lite och tar bättre hand om sina resenärer. Svar efter en tråkig mall är inte okej.

/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Julia Swalander

Sv: Taack :) <3

2009-11-23 @ 18:33:27
URL: http://juliaswalander.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0