Bröllopet mellan Carina & Lasse

I lördags var jag på bröllop! Det var Rickard's pappa som gifte sig.
Jag, Rickard och brorsan Sebbe åkte och hämtade farmor, innan vi åkte vidare till Vallby kyrka.


Bröllopet hölls i Vallby kyrka.

 
Jag.


Jag.


Brudparet i kyrkan.


Kyssen!


Riktigt fina placeringskort.

Jag tog inte med mig kameran till middagen, därför finns det inga bilder därifrån. Jag kände att jag bara ville njuta, slippa tänka på massa annat. Och det var precis vad jag gjorde - hela kvällen!

Efter att ha åkt efter en vit limousine (stavning?) med det lyckliga brudparet som passagerare, anlände vi till ett jättefint hus. Vi stod ute på gräsmattan, när brudparet anlände i sina fina kläder. Jag hade lite svårt att stå rakt, eftersom mina högklackade skor sjönk ner i gräsmattan. Inte så roligt faktiskt... men det gick bra och jag kom välbehållen in i en stor lokal. Jag höll mig nära Rickard, det kändes säkrast så. Bordsplaceringen visade att jag hamnade mittemot min älskade, men att jag fick Sebbe brevid mig. Perfekt! Maten smakade underbart. Buffé slår aldrig fel. Vi fick otroligt söta cupcakes till efterrätt. Det var otroligt gott att sitta och mumsa på. Detta gjorde vi, medan en film rullade på väggen. Det var en film om Carina - bruden dagen till ära. Först visades en parodi, som hennes kompisar hade spelat in. De överdrev hennes karaktär på ett humoristiskt sätt. Hela lokalen skrattade. Jag hade dock svårt att förstå det roliga, antagligen för att jag inte känner bruden så väl.
Efter att alla gästerna fått i sig god mat och dryck, började dansen. Borden hade skjutits åt sidan och golvet var fritt för dans. Rickard bjöd upp mig! >.< Det trodde jag inte att han skulle våga. Han säger att han inte kan dansa, men jag säger emot honom. Alla kan dansa! Det är bara att röra lite på kroppen (helst i takt till musiken), så klarar man sig jättefint. Jag klängde nog en hel del på min pojkvän. Ledsen för det.
Under kvällen var det mycket känslor som kom upp till ytan - både för mig och Rickard. Vi behövde varandra, vi behövde vara i varandras närhet. Alla känslor som bubblade upp, gjorde att jag vandrade på moln. Det var en kväll av lycka, hopp, frihet, skratt, tårar och framför allt kärlek. Det var kärlekens afton. Love is in the air...

Strax efter midnatt satte vi oss i bilen hem. Rickard körde så fint. Jag sov som en stock och Sebbe... Ja, jag vet inte vad han gjorde. Jag vet bara att han inte sov.

Tack snälla, för att jag fick dela den här dagen mer er.
Tack till brudparet, för att jag fick komma.
Rickard, du vet att jag älskar dig.
Tack alla andra, för ert otroligt trevliga sällskap och för att ni gjorde kvällen så rolig.

Jag var lycklig.
Kram


Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Tack själv. För att du ville vara mitt sällskap under dagen och kvällen.



Verkligen fina bilder du tagit :D <3



Jag älskar dig

Puss

Din

2009-09-21 @ 21:43:43

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0