Köp praktisk pryl - hjälp hemlösa

Under min vistelse på stan var jag inne på Lagerhaus. Vid disken såg jag att de hade grymt snygga fickor till busskorten. De tråkiga plastfickorna man får av Västtrafik, när man köper kortet, är inget att skryta med. Det fina fyndet, som jag gjorde idag, anser dock jag är något att skryta med.


Visst är det mer än snyggt!

I plastfickan står följande:

Vi förtjänar bättre

Hemlösa förtjänar bättre möjligheter.
Unga designstudenter förtjänar kanaler
till marknaden. När du köper något fint
borde dina pengar hamna någonstans
där de gör nytta. Så tänkte vi på gatu-
tidningen Faktum när vi bestämde oss
för att ta fram detta etui tillsammans
med formgivaren Therese Sjögren, i ett
samarbete med Västtrafik och Göteborgs
Spårvägar. 60 procent av intäkterna går
till arbete för hemlösa och mot hemlöshet
i Sverige.

Varför inte piffa upp en liten detalj, samtidigt som man hjälper andra personer i samhället? Jag tycker detta är en superbra idé!
Så folket; besök Lagerhaus, för att själv få köpt denna fina ficka av plast med ett underbart vackert motiv på.

Gör nytta du också!
Tillsammans kommer vi att lyckas.

Kram

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Jag är verkligen stolt över dig! <333



Puss

2009-09-13 @ 08:59:53
Ord från: S A N N A ♥

Det är supersnyggt, ska köpa på mig ett sådant (:

2009-09-13 @ 09:47:12
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Ord från: CLARA

SVAR: Tack så himla mycket:D<3



Har helgen vart bra?:)<3

(FÖRLÅT FÖR SENT SVAR:P)

KRAM

2009-09-13 @ 12:44:59
URL: http://brunetttens.blogg.se/
Ord från: S A N N A ♥

Ah, jag ska bara hitta någon som säljer det, eller säljer alla som säljer faktum det? (:

2009-09-13 @ 19:34:15
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0