Nummer utlämnat


Min otroligt omoderna mobil... men den fungerar än så länge. (a)

Sent igår kväll, vid midnatt, fick jag ett samtal från 'Okänd'. Hon sa att hon hette Clara (ganska säker på att det är hon, som kommenterade två av mina inlägg sent i natt). Vem är hon? Varför ringde hon till mig? Hon sa att hon hade fått numret av F i min klass. Ursäkta? Varför har F lämnat ut mitt nummer till henne? (Varför jag gav mitt nummer till F från första början, var för att vi behövde hålla kontakten inför ett arbete.) Jag har bara lämnat ut mitt nummer till...  jag tror att det är fyra personer i klassen. Tydligen lämnade jag ut det till fel person... Ja, den här Clara då, hon visste en hel del om mig. Har F berättat? Hon har tydligen varit inne och läst min blogg. När hon nämnde det, blev jag chockad. Hur många på min skola vet egentligen om den?? Hur sprider sig allt? Herregud. Hon visste också att jag har pojkvän i Stockholm. Hm... Det är kanske inte lika svårt att ta reda på. Vi satt och pratade om det - jag och några från klassen. Alla var dock delaktiga, för efter det samtalet, tror jag att alla i min klass vet om hur det ligger till. Men Clara? Jag fattar ingenting. Hon går dessutom i tvåan! Jag har inga kopplingar till henne överhuvudtaget.
Nyfiken i en strut var hon. Frågade mig vem jag tyckte sämst om i klassen. Vad svarar man på det? Jag är ofta ganska ärlig och säger lätt fel saker, men i natt lyckades jag nog säga rätt. Jag sa som det var, men slutade med att jag idag tycker om denna människa, som jag först var lite mindre förtjust i. Jag slår vad om, att detta kommer vara ute bland folk imon.
Aha, vad gör man nu? Mitt nummer är ute på vift bland okända människor. Jag orkar inte med att folk ringer mig sent på kvällen och bara dö-pratar. Dessutom känner jag dem inte. Hm...

Frågor att besvara:
- Varför ringde Clara till mig?
  - Vad ville hon?
- Hur kommer det sig, att hon fick numret av F?
- Varför lämnade F ut mitt nummer?
  - Kan jag lita på F i fortsättningen?

I min värld (och nu vill jag inte att någon hånar detta, för då blir jag faktiskt besviken på dig - på just dig som kommenterar (Självklart får du tycka, men inte idag.)) är det självklart att man inte lämnar ut andras nummer - och särskilt inte till en person, som inte känner ägaren till numret. Självklart kan man lämna vidare numret, om personen i fråga behöver det, men... Hallå? Jag fattar inte vad detta handlar om.

Jag vet att detta kommer bli min död. Kanske är detta onödigt att ta upp, men jag gillar verkligen inte att folk lämnar ut mitt nummer. Imon ska jag ta tag i detta, berätta för F och be att hon slutar med detta. Jag lär väl bli ännu mer utstött, men jag tänker inte acceptera hennes beteende.
Tack för mig.

/Jasmine


Läsarnas Ord
Ord från: Pipen

Du har så rätt, man lämnar inte ut någonannans nummer utan att fråga först, enligt mig.



Intressant att du också funderar på att bli socionom :) Och jo, jag verkligen flytta ifrån Östhammar. Har aldrig haft särskilt många vänner här och det är en sån där liten stad där alla känner alla och man är stämplad från barndomen. Vill ha en ny start, och i östra götaland känner jag en del folk genom pojkvännen (vilken jag hoppas fortsätta vara tillsammans med och i så fall få komma närmare genom flytten), och folk i allmänhet känns mycket öppnare och gladare :)

2009-09-15 @ 13:09:47
URL: http://pipig.blogg.se/
Ord från: Pipen

Västra götaland menar jag såklart :)

2009-09-15 @ 13:10:40
URL: http://pipig.blogg.se/
Ord från: Rickard

Jag håller med Pipen angående folket i allmänhet i Västra Götaland. Jag håller med dig helt och hållet! :D



Jag älskar min Jasmine

Kyss

2009-09-15 @ 14:45:43
Ord från: becka

Nej men gud. Jag är i chocktillstånd, så gör man verkligen inte! Hade någon frågat efter ditt nummer till exempel så hade jag minsann smsat och frågat dig först om det är okej o så.. Usch. va läskigt.



Tycker du ska fråga ut F om detta, det måste hon kunna stå för vad hon gör!



Svar : tack.. tyckte inte heller jag såg/ser ut som en hora. Blev väldigt fundersam när han kom fram så där. haha. Tack för kramen utan att du tog på min rumpa ;) Kram <3

2009-09-15 @ 19:55:58
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: Anonym

Bara så att du veet så läser hela klassen din blogg! keep it up

2009-09-16 @ 17:33:39
Ord från: Frida "F" Brochs

Jaha, så det var det här du ville prata om. Jävlar vad du överdriver.

Det här är vad som verkligen hände; jag var på en fest i måndags och lade ifrån mig min mobil och hittade den dagen efter. Under den tiden så är det väl någon som tyckte det var ball att ta bland annat ditt nummer. Det är väl inte mitt fel eller? Dra aldrig mer slutsatser innan du vet hela sanningen.



P.S. Du använder ALLDELES för många kommatecken, det blir jobbigt att läsa. D.S.

2009-09-18 @ 17:44:51

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0