'Tänk på de hemlösa'


Vissa gör allt, för att få fram sitt budskap.

Mitt i centrala stan är det någon, som har skrivit 'Tänk på de hemlösa' mitt på ett övergångsställe. Vissa gör tydligen allt, för att få fram sitt budskap. Jag blev verkligen påverkad av det. Jag har hittat ännu en anledning till varför jag inte tycker om att gå på stan... Intill vägen sitter det ofta folk, som ser väldigt fattiga ut. Det är alltid en lika ovanlig syn för mig, även fast det är mycket vanligt. Men hur kommer de sig, att så många människor har det så? Är de verkligen hemlösa, eller sitter de bara där och luras? Idag såg jag en man sitta ner på marken, med en skylt framför sig. Jag läste inte så noga vad det stod på skylten, men något i stil med "Jag är sjuk, jag har diabetas. Min fru..." Mitt hjärta började värka och jag kände skuld. Varför är det såhär? Varför har inte alla ett hem? Hur kommer det sig, att deras öde blivit såhär? Jag har svårt att förstå, varför världen ser ut, som den gör...

/
Jasmine


Läsarnas Ord
Ord från: Anonym

jag med, har som mål i höst att vara volontär ett par veckor innan jul bara för att göra en liten del för de som inte har så mycket.

2009-09-13 @ 00:19:12
URL: http://thewhitetee.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0