Träffat 9B

Jag trodde inte att jag var speciellt omtyckt av klass 9B, men jag hade fel. När jag idag kan jämföra hur det är att tillhöra en klass och bara var en del av den, känner jag skillnaden. I klassen på Vittra är jag bara en del av den, jag är en elev, en person som ingen noterar. Och om de väl noterar min närhet, så är det för att anmärka på mig, dö-prata eller så pratar de med mig för att de är så illa tvungna.
Ikväll har jag insett att den klassen, som jag gick med under de sista åren av grundskolan, inte är så... som jag trodde. De är snälla. De bryr sig om mig. Ikväll var vi hemma hos en gammal klasskamrat. Vi var inte överdrivet många, men det var ändå helt okej. Vi satt i vardagsrummet och pratade om allt mellan himmel och jord. Det pratades en hel del om gymnasiet, var alla har hamnat och hur de trivs. Alla var överens om att jag borde byta skola. Eftersom jag inte trivs i klassen, tycker de att jag ska byta och kanske komma bättre in på en annan skola. Men jag vet inte. Jag trivs ju jättebra på skolan i sig, det är bara folket som jag har lite svårt att umgås med. Jag vet inte varför det har blivit så, kanske för att vi är väldigt olika. Men man ska ju kunna acceptera alla människor. Det känns inte riktigt som att de accepterar mig. Ingen frågar mig, om jag ska hänga med dem på rasten, ingen... visar att de ser mig. Men jag ska inte kräva något.

Jag har fått en annan syn på den gamla klassen. Jag tror att alla är överens om att klass 9B alltid kommer att ha en speciell plats i hjärtat. Vi kommer aldrig någonsin uppleva det samma. Visst, kanske något liknande, men vi kommer aldrig hamna i en klass med så många olika karaktärer, som det var i 9B.
Tack för kvällen, det var verkligen trevligt och uppmuntrande.
Jag umgås gärna med er. Vi hade kanske inte så bra kontakt i nian, men nu kanske vi kan bygga upp en god relation? Tycker om er.

Kramar
/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: brucan

9b <3 chassimannen, vet att jag sa till dig igår att du borde byta om du inte trivs. Du har gått 1,5 månad av dina 3 år på sjöllan och det är inte bra för ngn (liten som stor, stark som svag) att gå så länge med människor som du inte kan umgås ordentligt med, som får dig att må dåligt! Fundera på det i alla fall. Du vet att du kan prata med mig när du vill. vi hörs! C U! puss

2009-09-27 @ 13:27:40
Ord från: siri

det var väldigt kul att träffa dig jasmine! jag kände hur mycket jag hade saknat dig och alla andra i 9b som jag inte träffar så ofta.

alla borde abslout ses oftare vi är ändå 9b och det kommer vi alltis att vara. tänk vilket fint minne ändå att högstadietiden var så bra!

Puss

2009-09-28 @ 15:33:06
Ord från: matilda

det var jätte trevligt att träffa dig i lördags och dem andra för den delen också! <3

Jag tycker du definitivt ska byta.. det finns massa bra skolor i göteborg, så det viktigaste är ju trots allt att trivas med människorna i klassen och lära känna massa nya, det är ju det som gör gymnasie tiden som roligast! Men följ ditt hjärta så blir det nog bäst!



Det var jätte roligt och träffa dig, och vi får höras och synas snart igen! puss

2009-09-28 @ 16:36:20

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0