Cortegen 2010

Jag mådde bättre senare på dagen och beslutade mig därför för att åka in till stan denna kväll. Mamma, L, Anders och hans son skulle in, så varför skulle inte jag och Rickard hänga på. Min älskade har ju aldrig varit på Cortegen innan, därför tyckte jag det var extra viktigt att vi åkte in. Det blev inte alls så jobbigt som jag hade trott. Jag ägnade en tanke åt förra året, men inte mer. Jag hade trevligt där jag stod, i början av paraden och med bra utsikt. Det blev förstås en hel del bilder. En lång parad med hela sextio vagnar passerade! Vissa var bättre än andra. Här kommer ett urval...


"Bajsa ska va kul utedass på hjul"


Självklart var min favorit med även i år; Västtragik (Västtrafik)!
"Västtragik makes people walk" - klockren.


"Jag borde odlat melon, jag har blivit av med min pungfunktion"
(Någonting med bananer att göra...)


Avatar. "Intresset av(a)tar aldrig!"


Succén på Facebook; FarmVille - nu i annan version...
"Barn är en börda, in på Gårdville o skörda"


Slutligen min fyndiga favorit;
"Melodifest i valen"

Som ni kanske kan lista ut är hela paraden en illustration av de händelser som förflutit under det senaste året som har gått. Jag lyckades lista ut vad de flesta vagnarna föreställde, medan andra var svårare.
Cortegen är jätterolig, det måste jag säga! Dock blir man väldigt trött. Inte blir det inte bättre, för att det regnar. Vädret var inte det allra bästa dagen till ära, men så är det ibland. Tyvärr klarade inte alla vagnarna nederbörden som föll från himlen. Några vagnar fick tas bort från paraden på grund av detta...
Jag har haft en mysig kväll med pizza hemma hos Anders. Kom hem lagom sent och ska nu sova för natten.
Hoppas att ni har en trevlig Valborg och att ni tar det försiktigt med spriten!


Läsarnas Ord
Ord från: Madicken

Nja det var mer ett rycka jag fick just då. Var småpackad oh kände mig bara trött på bloggen eftersom jag bråkade med en vän om den då.

<3

2010-05-01 @ 11:26:13
URL: http://conler.se
Ord från: milia

ahaha fan va coola flak / bilar :D

2010-05-01 @ 12:33:54
URL: http://miliahs.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0