För sakens skull

Är det något jag verkligen avskyr, så är det när man gör saker "bara för sakens skull". Då blir jag förbannad. Det kan handla om enkla saker, så som att sitta på en värdelös lektion. Idag var det så. Två och en halv timma satt jag på en lektion, som inte gav speciellt mycket. Onödigt är rätta ordet. Jag blir så trött på sånt. Alltför ofta gör människor handlingar för sakens skull. Ytterligare ett exempel, som jag tror de flesta av oss kan referera till, är det är med att skriva blogginlägg. Med handen på hjärtat, hur många av er har någonsin skrivit ett inlägg bara för sakens skull? Varför har du gjort det? För att hålla bloggen uppdaterad? För att berätta något oviktigt? Helt ärligt vet jag inte om jag har gjort det. Känner jag mig själv rätt blir mitt svar nej. Självklart har även jag skrivit inlägg utan större budskap (se bara på föregående inlägg). Dock vill jag inte påstå att jag gjorde det för sakens skull.
Ett annat klassiskt drama jag kan ta upp, är det här med grupptryck. Alla har vi någon gång fallit för gruppens påtryckningar (eller?). Vi har då gjort saker för att imponera, för att vi status, för att alla andra gör så, ... för sakens skull. Det är väl typiskt, haha. Men varför gör vi allt detta? Bara för sakens skull? Genom åren som gått har jag lärt mig, och fått bekräftat för mig många gånger, att det alltid är bäst att lyssna på sig själv. Man ska inte göra som andra vill, om det inte känns bra för en själv. Sluta utföra handlingar bara för sakens skull. Vakna och lyssna på vad du själv vill. Det blir alltid bäst i slutändan.

Att göra det för sakens skull gör mig frustrerad.



Läsarnas Ord
Ord från: Tessie

Svar:

nee sjuk är inget jag vill heller.. tror det kan vara pollen som lurar, måste kolla om det är så att jag har allergi mot de... för nått är det jag reagerar över.



kram

2010-04-13 @ 20:15:34
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: Anonym

Bra inlägg vännen, allt bra?



Tack så himla mycket för ditt inlägg, glad jag blir <3

2010-04-13 @ 20:25:44
URL: http://conler.blogg.se/
Ord från: Linnea :>

jobbigt att göra onödiga grejer!



sv: jodå det fick jag :p

2010-04-13 @ 21:39:22
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Ord från: Lorissa

jag håller med dig.. min nya blogg är ju väldigt allmän och ger inte så mycket, men jag skriver för att jag vill det - som du vet med mig; jag skriver mycket för egen skull, för att orden måste ut!



Tycker det är irriterande när inlägg börjar med: "jag vet inte vad jag har att skriva egentligen men...". Varför skriver man då..?



Älskar din blogg, den är vettig och uppdateras ofta - en ovanlig kombination <3



2010-04-14 @ 12:04:36
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0