Jag kan inte sova...

Ibland vill sömnen inte komma. Jag har legat i över en halvtimma och bara väntat på John Blund, men han har tydligen inte tid med mig i natt. Jag försöker sova, men det är svårt. Varmt med mycket tankar som snurrar. Ingen bra kombination. Efter att ha läst några sidor ur min älskade Linas Kvällsbok kom tankarna ganska snart. Det är tankar på framtiden. På att jag inte längre är en ung tonåring utan gränser. Jag blir vuxen. Snart är jag inte den där tjejen med överdrivna känslor som längtar efter Honom, han med stort H. Den tiden är över och jag sörjer det verkligen. Rickard finns här och stöttar mig så gott han kan. (Hur lätt är det egentligen att finnas till för någon, som inte ens själv vet vad hon menar?) Jag bara klagar, utan att ha en bra anledning. Jag känner mig patetisk. Varför går jag runt och gnäller? Jag är inte precis speciell. Det finns folk i världen, i Sverige, som har det mycket sämre än mig. Och så klagar jag. Fel av mig. Men jag vill sörja.

En tid som är förbi.
Jag vill greppa tag i tiden.
Stanna och spola tillbaka.
Paus and repeat.
Men det går inte.
Jag måste fortsätta vandra,
hur mycket jag än vill vända åter.
Att jag lever här och nu är något jag måste inse.
Det som var då kommer inte tillbaka.
Känslan av att vara jag tynar bort.


Jag för två år sedan (2008-04-22).

Jag vill sörja den tid som har varit.
Sömn är inte aktuellt.


Läsarnas Ord
Ord från: M

Styrke kramar!

2010-04-26 @ 09:26:05
URL: http://conler.se
Ord från: Tessie

Gumman.. Du är inte ensam med tankar, att du gnäller eller att du själv inte riktigt vet vad du menar när du försöker förklara vad som händer inom dig. Jag har det med. Jag förstår inte alls hur Jonas tex orkar med mig och mina depressioner jag får, eller hur han står ut med allt jag gnäller över, men det gör han för han ser framsteg säger han, han älskar mig. Av samma anledning finns nog Rickard hos dig.



Det är som du själv säger, du är på väg in i vuxen livet. Så som jag ser det tänker du på det otroligt mycket. Men det betyder inte att du måste ändra dig bara för att du blir 1 år äldre. Ålder är bara en siffra, den avgör aldrig hur en person ska bete sig eller vara. Tro mig, jag har umgåtts med 40 åringar som inte är en dag över 13 i sinnet, de är på både gott och ont.



Enda råd jag kan ge dig över just detta är nog de råd jag försöker följa själv. Jag delar dom med dig.



Kanske kan nått vara till hjälp för dig med, eller bara ge en tanke ställare, jag vill dig bara väl!!



*- Rätt attityd är viktigare en rätta resurser

- Omöjligt är inte ett faktum - det är en åsikt

- Det finns inga misslyckanden - bara feedback

- Ingen kan göra mig svag, ledsen eller irriterad utan mig egen tillåtelse

- Hellre försöka och göra misstag än att inte våga alls

- Varje dag ovan jord är en bra dag

- Häga mål ger energi och kraft i nuet

- Vad som än händer i framtiden så kommer jag att klara av det

- Jag kan skapa och påverka min egen framtid

- Jag litar på mig själv och gör mitt bästa utifrån de resurser jag har tillgängliga*



-Kramar-

2010-04-26 @ 11:23:41
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: LORISSA

jag hoppas att du snart mår bättre igen, till dess är jag glad att du har Rickard, och jag hoppas att du förstår att jag också finns här <3

2010-04-26 @ 12:21:26
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0