Magsjuk

Det händer lite då och då att jag får svårt att andas. I alla fall känns det så. Jag inbillar mig att jag inte får tillräckligt med luft. Det känns som om någon har lagt sin hand på min hals. Det trycker inte, det känns som att handen ligger där löst. Hur som helst är det obehagligt. När jag vaknade imorse, kunde jag inte somna om. Jag låg och vred och vände på mig. Tillslut gick jag och Rickard upp. Frukost? Nej, tack. Jag hade ingen matlust. Istället gick jag och la mig på sängen. Kunde min dåliga aptit bero på stress? När det känns som att jag inte kan andas, tror jag att det beror på stress. Jag försökte ta det lugnt. Det tog väl en timme, innan jag var tvungen att rusa upp. Jag har inte spytt på över fem år. Nu var det tydligen dags. Fy, det var riktigt vidrigt. Tänker jag på det nu, mår jag otroligt illa. Usch!
Jag har legat på sängen större delen av dagen. Ett block av kyla har fått svalka min varma panna. Det jag har fått i mig är inte mycket; en kopp te, en kopp kokt vatten och en ljus knäckemacka. Min middag består av vindruvor, kokt vatten och avslagen cola (som tydligen ska vara bra, när man är sjuk). Jag mår bättre för varje timma som går. Datorn har jag inte orkat sitta vid under hela dagen. Nu har ni i alla fall fått en uppdatering.

Imon bär det (förhoppningsvis) av hemåt. Bilen är fullpackad med allt som Rickard äger. Endast datorn står kvar i rummet och tur är väl det. Om jag inte känner mig så dålig imon och om Rickard slipper åka på denna hemska sjukdom, kommer vi iväg ganska tidigt imon. Det är skönare att komma fram när det är ljust.

Ha en fortsatt trevlig kväll och en skön onsdag!



Läsarnas Ord
Ord från: E

Andningssvårigheter; låter som panikångest. Försök bara slappna av så släpper det. Är inget farligt alls, men sjukt obehagligt.

Ta hand om dig :)

2010-04-06 @ 21:39:02
Ord från: Nathalie

Kyra på dig!

2010-04-06 @ 22:27:43
URL: http://lovelyvioce.blogg.se/
Ord från: jea

Krya på dig och lycka till med flytten :)

2010-04-07 @ 08:46:16
URL: http://nonfiction.webblogg.se/
Ord från: Julia

Åh kära du, krya på dig massor <3

2010-04-07 @ 14:09:44
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Ord från: Tessie

Krya på dig gumman!!! <3

2010-04-07 @ 15:13:24
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: J E N N Y

Tack :D Jag gillar att göra så med mina bilder, tycker de blir roligare att titta på dom då på något sätt, hehe

2010-04-07 @ 15:59:07
URL: http://jjeennyys.blogg.se/
Ord från: Jasmine - ägare till RosaNatt

Svar till E:

Tack för din kommentar.

Ja, jag vet att det nog är för att jag är stressad. Det svåra är att ta det lugnt. Jag blir ju stressad och får panik, när det känns som att jag inte får tillräckligt med luft. När jag dessutom började må illa, blev paniken större. Då var jag ju inte säker på att jag var magsjuk.



Kram <3

2010-04-08 @ 09:46:55
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: E

Det blir bara värre om man får panik över att man inte kan andas. Ett tips är att andas i en påse, eller andas in;hålla andan i 10 sekunder, andas ut o upprepa det några gånger.

Som sagt, blir bara värre om man får panik och blir stressad över det.

Skaka av dig de känslorna :)

Kramkram

2010-04-09 @ 19:02:43
Ord från: Jasmine - ägare till RosaNatt

Svar till E:

Tack så mycket för dina tips. Jag ska försöka och se om det hjälper. Jag hoppas det. Aldrig kul att inte kunna andas.

Tack än en gång.

Kramar <3

2010-04-09 @ 22:48:25
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: E

Ja, man måste ta hand om sig ;)

Lycka till!

Kramkram:)

2010-04-10 @ 22:39:10

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0