Pappas ord

Jag har alltid varit pappas tjej - ända sedan jag var liten och inte visste mycket om livet. Vi har alltid kunnat prata. Det är han som har kunnat säga till mig, då mina uttalande går för långt. Våra diskussioner är alltid givande.
Mamma vet att jag har en stark relation till pappa och hon bad mig därför att prata med honom angående det som hände på IUP-samtalet. Det har jag nu gjort och på så sätt fått en annan syn på saken. Pappa står på min sida och säger att det inte är mitt fel. Det är inte mitt fel, det är inte jag som är problemet. Jag passar helt enkelt inte in på skolan med folket som är där. Jag har aldrig varit den där riktiga tonåringen, som tycker det är spännande att göra förbjudna saker (citerar pappa). "- I deras ögon är du den absolut tråkigaste som finns. Skittråkig!" Pappa kan säga så till mig, utan att jag blir ledsen. Jag vet att han inte menar något illa, att han älskar mig för den jag är. Så, jag mår bättre. Att jag inte har kommit in i klassen (pappa tror inte att jag kommer göra det heller), är något jag helt enkelt får acceptera. Jag kommer klara det, så länge ingen går och petar i det. Tanken på att byta klass har jag ännu inte funderat klart över. Så länge jag får läsa extra matte och att schemat fungerar, så kanske jag går kvar i klassen. Jag har inte kommit fram till något än. Pappa säger att det är mitt beslut, vilket jag kan hålla med om.

Pappas ord har jag alltid lyssnat till, så är det bara. Kanske för att vi tänker i samma banor - bara det att han har mer livserfarenhet än vad jag har...


Läsarnas Ord
Ord från: Gabriel

Oj, glömde skriva namn!



Svar; Hehe, jag skriver oftast lite djupare texter. Om du bläddrar neråt bland inläggen så har jag skrivit om lite allt möjligt, olika frågor man brukar gå runt och fundera på osv.



Absolut, ett case är alltid bra! De finns bara positiva saker med det.

2010-04-26 @ 17:47:37
URL: http://akpinar.blogg.se/
Ord från: Gabriel

Svar; Nej, jag ser ingen nackdel med ett case. Du sa att om det inte var intressant så kan det vara 6 jobbiga veckor framför dig. Men då gäller det att du gör det intressant!



När det gäller försäljning och jag har ett case, innebär det att det är en företagare som har 25 anställda och 25 mobiler inom företaget, då vill jag alltså sälja på dom nya telefoner. Men de inte så lätt, dom säger nej, nej och återigen NEJ! Då gäller det att lägga upp det här så det blir intressant för kunden...

2010-04-26 @ 18:31:42
URL: http://akpinar.blogg.se/
Ord från: Marie - Utmaningen!

svar: tack så mycket för det:)

2010-04-26 @ 18:49:51
URL: http://rockspots.blogg.se/
Ord från: Jullemull

Jag har också bra kontakt med pappa och värderar det han säger högt. Men nu på senare dagar är jag nog lika mycket mammas flicka som pappas. Hon är psykolog och kan kläcka ur de bästa idéerna ibland när man är ledsen eller stressad :)



Case låter spännande. Tycker själv att min gymnasieutbildning var väldigt spretig, så jag hade nog mått bättre av att jobba i block sådär.



sv: Nej gosh, en förlovning hade jag nog skrikit ut innan jag ens hunnit få ringen på fingret! ;) Erik tycker att om man förlovar sig ska man gifta sig samma år, så det är nog ett par år kvar. Vi har inte råd att gifta oss, även om vi skulle vilja :)



Vill du gifta dig?

2010-04-26 @ 19:43:41
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Ord från: Annika

Härligt när man har så nära relation till sina föräldrar!

2010-04-26 @ 21:12:54
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Ord från: N

Jättefin blogg, allt bra me dig? :)

2010-04-26 @ 21:13:12
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Ord från: LINA K

Vad skönt att du kan prata med din pappa! Det är alltid viktigt att ha någon att bolla tankar på ett uppriktigt sätt med =) Och när det gäller det där med att byta klass så kan du om inte annat lista bra och dåliga saker med de olika alternativen, skriv upp + och - med båda grejerna. Brukar vara lättare när man ser saker på ett papper. Tankarna snurrar inte lika snabbt i huvudet då =)

2010-04-26 @ 21:20:43
URL: http://eimk.blogg.se/
Ord från: Kadri

skönt när man har bra relation med pappa

2010-04-26 @ 21:30:32
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Ord från: Tessie

Svar:

Ja det var en trevlig kväll.. :)

Hoppas din vart ok med!?

Skönt att du har din pappa där att prata med när det är mycket du funderar över och behöver lätta på "trycket". Annars vet du vart jag finns!!..



-kramar-

2010-04-26 @ 22:40:37
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: Rebecca

Det är bra att du har en sån relation till din pappa och att du litar på honom. Men du måste ju även lyssna till dig själv.. Hoppas det löser sig iaf :)

2010-04-27 @ 00:36:27
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Ord från: J

Hallo,



Sorry att jag inte kommenterat på snart en månad, eller vad det kan vara, men har haft lite viktigare saker för mig än att läsa bloggar hehe. :)



Det var ju tråkigt att du inte kommit in i klassen ännu, tänkte till lite efter att jag läste vad läraren hade sagt till dig.

Jag bytte skola (för att den inriktningen jag valde intresserade mig inte), så kom in ett par månader efter det hade börjat, så då hade de redan hunnit bilda grupper. Men jag kom in i en av dem genom att jag pratade om vardagliga saker med dem, som tur var så var alla fotbollsintresserade så det var lätt att prata om något då.

Så jag tror lite på vad läraren säger, att man ska prata om alldagliga saker, försök hitta deras intressen. Sen när man känner personerna bättre kan man prata om allvarligare saker om man känner för de.

Men att man inte ska få uttrycka sina åsikter är fel, även om de kan uppfattas vara fel så ska man ändå få ha dem & vara stolt över de.



Som sagt, hoppas det ordnar sig för dig :)



Ha d!

2010-04-27 @ 03:13:51
URL: http://jwwj.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0