Scrap-Bookingmässa i Kungälv

Jag har nu varit på min första Scrap-Bookingmässa. Tänk er en liten bokmässa, fast istället för böcker finns där över hundra olika papper, pennor, blommor, pärlor, glitter... Ja, där finns allt en kreativ skapare kan önska sig!
Jag hade riktigt flyt på morgonen då jag skulle åka dit. Eftersom min älskling inte har något Internet och jag var otroligt dum som inte skrev ut resan från Västtrafiks hemsida, hade jag ingen aning om när bussen gick. Det enda jag visste var att jag skulle ta en spårvagn från min älskade strax efter elva. Jag gick från Rickard vid elva, det kom en vagn och jag hade då turen att hinna med en buss tidigare. Jag var framme på mässan vid halv tolv - precis som alla andra.



Det första jag möts av, när jag har betalt tjugofem kronor i entré, är ett hav av människor som kämpar för att komma fram till alla hörn och kanter. Det var massa pyssel överallt! Jag blev passiv och stod bara och tittade. I vanliga fall skulle jag också ha blivit en höna, som yrade runt. Idag var det dock annorlunda. Jag samlade mig och jag lugnt in i lokalen. Jag kollade runt lite lätt, utan att tränga mig förbi allt för mycket. Jag hade ju tid på mig, lokalen var inte så värst stor och allt skulle förhoppningsvis inte ta slut på en gång. Efter några minuter hade jag kommit in i det höga tempot och fick då rutin på hur det hela skulle skötas.
Jag hade satt som en maxgräns att inte köpa för mer än tre hundra kronor (Det var i alla fall vad jag hade med mig i presentpengar (Ja, jag betalar min hobby med presentpengarna jag fått under åren. Något ska de ju användas till.)). Och shoppa, det gjorde jag. Min tanke var att jag bara skulle köpa papper som jag blev förälskad i. Jag höll mig nästan inom den ramen. Med mig hem fick jag 'Grisen i säcken; tio okända papper för trettiofem kronor (3,50 kronor styck). Jag har kollat på de papperna nu och är helt okej nöjd.

Vid tvåtiden kunde jag egentligen ha tagit bussen, men beslöt mig för att stanna. Dels för att det kändes fel att gå (magkänslan) och sen för att Rickard skulle hämta mig. Han skulle till IKEA och jag frågade om jag fick följa med. Vid tre skulle Rickard komma och hämta mig, men det blev inte så. Den gröna lilla bilen ville inte vara snäll idag, utan beslutade sig för att det är något fel på ena hjulet. Okej då. Jag fick ta bussen själv, något som gjorde mig orolig. Jag hade sett på hemsidan att det tydligen inte gick att åka som vanligt. Något stämde inte, men jag visste inte vad. Lyckligtvis hann jag med en tidigare tur från centrum och kom på så sätt i tid till båten. Kom hem till sex. Dusch och middag på bordet, kan man ha det bättre?

Julia skulle varit med. Det hade varit mycket roligare att gå på mässan om man var två. Om det någon gång finns tillfälle önskar jag att det blir jag och hon som shoppar pysselmaterial tillsammans (eller i alla fall får ta del av all den inspiration man får på en sådan mässa). Vi delar ju det intresset. Det var på så sätt vi fick kontakt och det är jag mycket glad för.

Nu ska jag se på Millennium. Bilder på det jag inhandlade på mässan får ni se senare ikväll.
Här kan du se vad jag köpte på mässan: klicka!


Läsarnas Ord
Ord från: Julia

Det låter helt fantastiskt! Jag skulle så gärna velat dela upplevelsen med dig, mer än gärna! Jag tänker på det ibland; har anmält mig till en pysselhelg här i Umeå för både scrappare och smyckespysslare. Och jag tänkte såhär när jag anmälde mig att tänk om jag får sitta vid ett bord helt själv, igen? Tänk om någon kunde följa med, som Jasmine!



Du är så bra! Jag är så glad att du finns i mitt liv. :)

2010-04-24 @ 23:01:06
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Ord från: Wararat

tack så jätte mkt!!! :D Blir så himla glad

2010-04-24 @ 23:15:38
URL: http://noxea.blogg.se/
Ord från: Wararat

Oh tack igen! Du lyser upp min dag, så blir otroligt glad :)

2010-04-24 @ 23:16:37
URL: http://noxea.blogg.se/
Ord från: Motorcykeltjejen

Vad roligt det msåte ha varit och gå runt där och titta!

Skulle oxå vilja åka på nån sån mässa nån gång! =)

Kramar

2010-04-29 @ 19:43:06
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0