Skilsmässobarn - ett begränsat liv

Det är inte lätt att ha skilda föräldrar. Fråga någon som har haft två hem sen tre års ålder - nämligen jag. Mina föräldrar bodde båda ute på ön tills det året jag började i fyran. Då flyttade mamma in till stan och avståndet mellan mina föräldrars bostäder blev längre. Det var inte längre lika lätt att ha skilda föräldrar (om det någon gång har varit enkelt). Det var inte lika lätt att springa över till respektive och hämta den där tröjan man glömt. Det gick inte lika snabbt att åka till den andre föräldern. Att vara skilsmässobarn är ett speciellt liv.

Man växer upp och blir äldre. Personliga saker blir allt mer viktiga. Jag har alltid varit sån som vill ha mina saker med mig hela tiden. Jag har min ryggsäck och där i finns nästan allt. Förut var det värre, men i den finns fortfarande mina nödvändigheter; kamera, plånbok, anteckningsblock, kalender, bok, pennfack, tidtabeller... Det är mitt liv i miniformat. Något som dock inte är lika lätt att släpa med, det är datorn. Jag har ingen egen laptop (och vill heller inte ha en ännu). Det betyder att dokumenten hos pappa inte följer med till mamma och tvärtom. Det begränsar mig. Om jag skriver något på datorn hos pappa, kan jag inte fortsätta på arbetet hos mamma. Visst kan jag hålla på och skicka mina arbeten fram och tillbaka (vilket jag har provat), men det håller inte i längden. Jag blir bara stressad och påmind om den situation jag är i. Varför göra en besvärlig situation tydligare, när man kan hålla den på en låg nivå.
Jag vill (som tidigare nämnt idag) skriva. Men frågan är var, hur och med vem som huvudperson. Jag skriver ofta personligt, men jag vill ändra på det. Samtidigt är det livet som tonåring som lockar min skrivlust mest. En knivig situation, som inte direkt blir bättre av att jag har en begränsad åtkomlighet till dokumenten. Att ha skilda föräldrar är ibland inte så lätt...


Läsarnas Ord
Ord från: Anonym

Svar: Tack, va söt du är :) ja det var mysigt :)

2010-04-25 @ 19:24:40
URL: http://threeshots.blogg.se/
Ord från: LORISSA

jag känner med dig.. jag förstår att det måste vara hur svårt som helst. Jag har själv bott i samma hem hela mitt liv, tills jag var 18 och skrev på mitt första kontrakt på eget hem.



sv: det var inte det du trodde, det är en mer intern grej som gjorde mig och Erik väldigt lyckliga. Men inte något av de vanliga grejerna ^^

2010-04-25 @ 20:10:05
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Ord från: karolina

Jag tycker inte det är så svårt att vara skilsmässobarn. Du får ju tänka lite smart och tänja på alla gränser som finns och om du får lite skäll här och där så kan du ju skylla på att du mår dåligt av att inte bo ihop med båda föräldrarna! :]

+ att man får som man själv vill för det mesta iaf!

Eller så är det för mig! :]

Vet inte riktigt hur det är för digmen,

2010-04-25 @ 20:15:21
URL: http://iiheartfashion.blogg.se/
Ord från: Emma

Tack!



Bounce är verkligen grymmast av alla!

2010-04-25 @ 20:32:45
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Ord från: karolina

SV: tack :]

Det jobbigaste med skilda föräldrar är liksom när dem skaffar nya familjer. Nya barn osv.

men men, det är sånt man får leva med!

Längtar tills man är 18 och kan flytta hemifrån!

SKulle du vilja flytta till något annat land ?:)

2010-04-25 @ 20:41:04
URL: http://iiheartfashion.blogg.se/
Ord från: Anonym

vad fint inlägg.

Är ej skillsmässo barn, så vet inte hur det är, men förstår att det är jobbigt!

KRAM

2010-04-25 @ 21:03:52
URL: http://conler.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0