Uppgiften klar!


Min uppgift.

Jag är inte i skolan idag och kommer heller inte gå dit innan det blir påsklov. Uppgiften som ska vara inlämnad senast i eftermiddag har jag nu skickat in. Efter att ha suttit i två timmar (och två timmar igår) är jag nu klar med uppgiften. Himla jobbigt att sitta och skriva två sidor om Sveriges utveckling. Men det är absolut intressant!
Jag trivs med det sättet vi jobbar på. Man får skriva en hel del, vilket (som ni förhoppningsvis vet) jag älskar! Jag lär mig på det sättet. Just det där med att man får bearbeta en text, gå djupare in på ämnet och analysera från olika vinklar. Jag lär mig mer då, för jag får en anledning till varför det är som det är. Anledningar, det är vad jag behöver för att kunna förstå, lära mig och för att jag ska kunna acceptera.

Rickard slutar snart jobbet. Innan han kommer hem ska jag ha hunnit duscha, packat klart och börjat med pannkakorna. I bästa fall ska maten stå framdukad, när min käraste kommer hem. Vi får se hur det går...
Jag är otroligt glad idag. Vi ska till Stockholm och det har jag sett fram emot hela veckan. Jag trivs så bra där uppe. Det var ett tag sedan vi var där, sju veckor närmare bestämt. Nu ska vi dit igen. Fem timmar i bil blir det även denna gång. Det är lite svårt att ta med sig ett soffbord, datorn, en back med kläder och en hel säck med köksredskap. Jag har hört rykten om att hela hallen uppe vid östkusten är full med saker, som Rickard ska få ta med sig till sin lägenhet. Det kommer bli kul.

Jag hör av mig under helgen, det lovar jag.
Ha det nu så bra, så hörs vi kanske imon...


Läsarnas Ord
Ord från: En modells & statist liv

Ska vi lägga till varandra med bloglovin? :)

2010-04-01 @ 11:36:38
URL: http://modellinglove.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0