Vilande figur i två delar

Idag inledde vi det sista (och enligt mina förväntningar det roligaste) caset för den här terminen och därmed också för sista året som förstaårselev på gymnasiet. Den första uppgiften vi fick, var att studera en skulptur i Göteborg. Min grupp fick i uppgift att studera skulpturen 'Vilande figur i två delar' skapade av Henry Moore.


Skulpturen 'Vilande figur i två delar'.

Vår uppgift var att studera skulpturen, hitta känslan och på så sätt försöka komma fram till ett budskap. En ganska bra start på caset måste jag säga. På så sätt får vi en grund att stå på. Estetisk verksamhet handlar ju faktiskt om att kunna förklara hur man menar och varför. Och ska man uttrycka sig, gäller det att veta vad man vill uttrycka, varför man väljer just det och hur man ska ta sig hela vägen. Caset heter ju faktiskt Intryck, Uttryck och Avtryck. Jag tror att det kommer bli intressant.

Vad tycker du att skulpturen föreställer?


Läsarnas Ord
Ord från: Tessie

Svar:

Ja du.. åker buss så resan tar 4:25 bara för att dom ska ha ett jäv*a mat uppebhål på 1 timme.. blir tokig.. men det är sånt man får ta.. Ja du, jag har mat hemma, betalat räkningarna och fått lite små saker handlade idag.. att jag sedan är black resten av månaden som kommer är skitsamma.. jag har de ja behöver, men det är lite deprimerande. Men det blir ordning de med, snart slipper jag leva på existens minimum! :)



2010-04-29 @ 18:20:23
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0