Jag får gå kvar i samma klass

Idag fick vi vårt schema och det visar sig att jag kan gå kvar i min klass. Det kommer till och med bli bättre i år, om man jämför med förra året. Jag kommer ha alla lektioner tillsammans med min klass. Ända gången jag har annat schema, är när jag har matematik. Då ska jag läsa med de som läsar natur här på skolan. Det kommer bli toppen!
Jag är så glad. Dels för att jag kommer få ha kvar mina gamla lärare, men också för det kommande året. Jag tror att det kommer gå bra. Eftersom jag kommer tillbringa mer tid med den klass jag faktiskt går i, tror och hoppas jag på att kunna känna gemenskap. Som det är nu känner jag mig ganska utanför - som ni redan vet.

Min inställnig försöker jag hela tiden ändra på. Att ha en dålig attityd är ju bara jobbigt för mig själv. Ingen annan bryr ju sig om det. Så, jag försöker ändra inställning och ge folk nya chanser. Vissa personer har jag redan kommit bättre överens med. Andra har jag svårare att hantera. Men det ska gå. Jag har redan gått ett år på gymnasiet och det var jobbigt. Jag går fortfarande kvar, jag håller mig fast. Och det har jag gjort av en anledning. Jag vet att det kommer bli bättre. Innerst inne tror jag på det goda livet. Sen är jag så himla nyfiken på att få veta vad morgondagen har att erbjuda.


Läsarnas Ord
Ord från: Anniepie

Du tänker helt rätt! :) Minns när jag började ettan och inga av mina gamla kompisar från högstadiet valde handels så jag var ganska ensam i början. Sen träffade jag en del som jag kunde umgås med fast nästan aldrig på fritiden. :P I trean förvandlades våran klass till det positiva, alla kände en gemenskap då eftersom att vi skulle vara den bästa klassen som tog studenten så det kommer du nog oxå uppleva om något år! ;) Hoppas att du har en bra dag annars! :) Kram!

2010-08-20 @ 10:24:22
URL: http://www.metrobloggen.se/Anniepie
Ord från: R

Hoppas att det blir bra med schema och klass och allting!



Sv: Jag har inte följt din blogg länge, så har inte direkt reflekterat över bilder och sådant, men du har ju självklart rätt. Det är skönt att inte "hänga ut" sig själv så mycket.



Jo, någon dag ska jag faktiskt ta tag i det och skriva om ensamhet, mobbing, utanförskap. Tror att jag gjorde det på någon av mina tidigare bloggar, men tror aldrig att det blev något jag var nöjd med. Jag säger till när jag har skrivit om det i alla fall ;).



Hm, jo det där med dagbok är absolut mer privat, men som du påpekade (och som jag påpekade i förra kommentaren?) så är det ju lite tricky att faktiskt hålla igång det, eftersom man måste ta med sig och man vill ju inte att den ska bli hittad av fel person heller. Bloggen är lättare på det sättet.



Jag använder inte Bloglovin' annars hade jag lagt till dig :).

Kram

2010-08-20 @ 11:39:34
URL: http://thenightslight.blogg.se/
Ord från: Jasmine

sv; Tack så himla mycket! Vad snäll du är :)



Hoppas det går bättre för dig i skolan. Kram!

2010-08-20 @ 15:25:09
URL: http://plingel.blogg.se/
Ord från: Amanda

Vad bra att det ordnar sig ju!



Kram

2010-08-21 @ 23:37:19
URL: http://gotonight.wordpress.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0