Kan inte beskriva hur jag känner

Helgen är slut. Det är skola imorgon. Många börjar då, efter att ha haft sommarlov sen juni. Själv har man redan haft skolstarten, så veckan som kommer blir ingenting annat än vardag. Jag vet inte hur jag känner inför det. I fredags var jag så glad över att jag hade någon att vara med. Men får man fundera ett tag, lugna ner sig och tänka efter, då faller bitarna på plats. Att vara upprymd av glädje, gör att man lätt glömmer bort verkligheten. Bara för att jag hade det bra under de två första dagarna i skolan, betyder inte det att resten av terminen blir lika bra. Det är skrämmande. Jag blir osäker på nytt. Axlarna sitter fortfarande uppe vid öronen - precis som de gjort den senaste veckan. Sömnen är i alla fall bättre, tror jag. Illamåendet som jag har känt idag, har kommit av okänd anledning. Vill inte tro att det är på grund av vardagen som väntar, men man kan aldrig vara säker. Mår bra vissa stunder, men sen kommer illamåendet igen.



Försöker vara glad och tänka positivt - utan att glömma av hur situationen faktiskt är. Efter skolan imorgon, tänker jag ta mig till OnOff och köpa första säsongen av Beverly Hills 90210. Som jag har längtat! Den serien ligger mig varmt om hjärtat. Aldrig har jag påverkats så starkt av en serie. Jag vill se alla säsonger, veta allt om alla karaktärers livshistoria och uppslukas av deras värld. Samtidigt vet jag att jag kommer bli så obeskrivligt ledsen, när eftertexterna rullar på sista säsongen. Jag kommer gråta.

Nu ska jag sova, annars orkar jag inte upp imorgon. Innan jag stänger av vill jag påminna er en sista gång om Frågestunden. Ni har lite mer än en timme på er att ställa frågor. Efter midnatt är den stängd. Passa på!

God natt.


Läsarnas Ord
Ord från: Amanda

Hoppas det går bra imorgon! :D



Kram

2010-08-22 @ 22:57:28
URL: http://gotonight.wordpress.com
Ord från: R

Sv: Gumman, det kommer nog att bli bra! Jag kan förstå att man får ångest och att det är läskigt, du vill ju bara vara realistisk och visst kan det vara som du säger; att bara för att de två första dagarna var bra så betyder det ingenting egentligen. Men man får försöka se det som en "glaset är halvfullt"-situation! Det kan lika gärna indikera motsatsen, att det faktiskt betyder att det Kommer att vara lika bra! Visst kan det bli lite dåliga dagar hit och dit, men majoriteten av dem kanske är bra.



Som du sade, positiv inställning kommer man långt med! Men jag vet att det är svårt ibland. Jag tänker också för mycket ibland och överanalyserar saker och ting.



Tack! Jag hoppas också att jag snart får ett heltidsjobb, det är det jag önskar mig mest just nu och gärna ett som jag skulle kunna tänka mig att hålla på med ett tag - inte bara ett jobb, bara för att jag ska ha ett jobb. Om du förstår vad jag menar? Men självklart måste jag också se det hela realistiskt, jag får inte vara hur kräsen som helst i min jakt, det vet jag. Men man kan ju alltid hoppas, eller hur? ;)



Jo, jag förstod att det var gamla Bevvan som du skrev om! Det är det som jag gillar, jag har sett den nya 90210, men tycker inte alls att det är lika bra, även om den haft sina spänningar också. Har inte följt det helt och hållet dock.



Du kan alltid vända dig till mig!

Kram

2010-08-22 @ 23:34:03
URL: http://thenightslight.blogg.se/
Ord från: ♥ Joy Malou.

Söt blogg ((:

2010-08-23 @ 06:58:42
URL: http://maluwie.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0