Ledig idag, jobb imorgon

God morgon!
Idag är jag ledig. Valde att ta ledigt till och med idag, så att jag hinner landa efter min intensiva vecka. Stockholm var som vanligt underbart och mycket givande. Försäljningen igår var väldigt rolig och absolut värd all planering. Idag tänker jag dock göra ingenting. Och hur gör jag då? Jo, jag sitter framför datorn och läser inlägg, kollar runt på massa dåliga sidor och äter godis. Det känns som att jag behöver en sån dag idag. Lite kort tänkte jag också göra. Kortmakeriet är ju ganska tomt nu, efter gårdagens försäljning. Dessutom längtar jag efter att få pyssla igen. Det var ett tag sedan...

Imorgon ska jag jobba. Fick en dag att komma tillbaka till arbetet, innan jag tog ledigt. Då bestämdes det att jag ska börja jobba imorgon. Jag pratade med de andra två tjejerna som jobbar på caféet och de tyckte vi skulle planera sommaren. Jag bryr mig ärligt talat inte om vilket. Jag planerar så mycket i vanliga fall. Det har varit väldigt skönt i sommar, att jag har fått göra som jag själv vill, utan att behöva planera en massa. Därför tänker jag ta det här med jobb på ett väldigt spontant sätt. Jag jobbar när jag får, när min arbetsgivare säger att han vill ha mig ståendes i caféet. Om tjejerna är med på det eller inte, det känns ganska oviktigt. Det är ju - trots allt - vår arbetsgivare som bestämmer vem han vill ska jobba. Men ska man vara snäll och inte jobbigt spontan (som jag själv kan störa mig på ibland), så är jag med på att jag ska jobba varje dag fram till den elfte augusti. En och en halv vecka i rad jobbar jag då. Vi får se hur mycket jag orkar...


Läsarnas Ord
Ord från: Nathalie

tack ! allt bra med dig ?

2010-08-01 @ 11:45:22
URL: http://baranathaliee.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0