Själen är förtvivlad

Natten har varit lång. Sovit sammanlagt fem timmar + timmen som jag igår kväll tillbringade på sängen. Och under dessa timmar har jag vaknat av okänd anledning. Mitt i natten låg jag också vaken.

Själen är förtvivlad. Idag börjar jag skolan och det känns inte alls bra. Egentligen borde jag gå hemifrån med en positiv inställning, men det är inte lätt. Har man redan försökte att göra det i ett år, är det inte precis lätt att fortsätta tänka i de banorna. Jag vet ju med mig att jag kommer bli besviken.
Efter varje sommar ger jag klasskamraterna en ny chans. Jag tycker alla förtjänar det. Men i år vet jag inte. Det känns så meningslöst att ge skolan och folket en ny chans, när jag själv aldrig fick någon.

Dags att gå till skolan.


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0