Tre små utdrag

"Tanken slog mig idag. Om vi hade setts. Om våra blickar hade möts helt oväntat, hur hade vi reagerat då? Hur hade du reagerat? Vad hade jag gjort? Jag skulle bara vilja ha en kram. Men jag hade inte vågat ta en. Hade du kommit fram och kramat mig?"

"Ibland kommer jag på mig själv med att vara precis som du. Eller jag försöker i alla fall. Jag försöker härma dig, vara som du, tänka som du, leva som du, känna som du… göra som du. Allt för att på något sätt känna en närhet till dig. En närhet till en vän jag har mist. Närhet till en vän som försvann. Och började ett nytt liv på ett annat håll, på en annan plats, med andra människor, utan mig. Utan mig."

"Mitt liv blir så mycket mer komplicerat, när jag tänker på dig. Då tankarna är hos dig, gör jag saker jag minuten efter ångrar. Jag säger saker jag inte borde ha sagt. Drömmer mig bort och har svårt att hitta tillbaka. Hitta tillbaka till verkligheten. För i verkligheten finns jag. I drömmarna finns du. I mina drömmar kommer du alltid att finnas."

Det är i princip så här mitt "mästerverk" ser ut. Små stycken fulla med tankar som tillsammans bildar en historia, en kärlekshistoria. Utdragen som ni tidigare har läst (Om inte, kolla under kategorin "Nära Hjärtat".) är också delar av historien. Delar som bilder sammanhang, som bildar verklighet, som bildar helhet. Som bildar det som tillslut ska bli en bok. Förhoppningsvis. När jag väl skriver går det undan, men det är inte alltid lätt att skriva. Därför tar det tid. Och det får mig att tvivla på om jag ens kommer bli klar. Men jag ska bli klar, någon gång. Om det så bara blir en lång novell. Tills dess att jag är klar, får ni nöja er med utdrag. Det är ju i alla fall lite inblickar i det färdiga resultatet.


Läsarnas Ord
Ord från: tess

Svar: Nää jag tycker den är finna fäger å bilder allt är fint. :)

Fy va jobbit att vara sjuk hoppas du mår bättre snart..

krya på dig tjejen!

Kram

2010-08-31 @ 22:18:59
URL: http://cutetess.blogg.se/
Ord från: tess

fuskis att du har både och..

ja de är inget skoj att vara sjuk ju fy..

gjort i dag då?

2010-08-31 @ 22:32:40
URL: http://cutetess.blogg.se/
Ord från: madde

mysig blogg! :D

2010-09-01 @ 00:24:02
URL: http://madeleinandrea.blogg.se/
Ord från: Ruth Frida Marie

Sv: Alltså vad skönt! Min kille bor dock i Frankrike och han pluggar, vilket inte jag gör så i sådana fall skulle det i nuläget bli jag som flyttar. Jag har nog heller inget emot det, jag är allmänt superless på att vara här, där jag bor. Jag tänkte försöka vara i Frankrike till jul nu. Har inte bokat än så får se hur det går. Men jag hoppas!



Och så undrar jag, skulle du kunna gå in och kika på mitt "Klippa eller inte?" inlägg? Jag funderar på att klippa håret men har alltid haft väldigt långt och behöver lite åsikter ;)



Kram på dig!

2010-09-01 @ 00:35:52
URL: http://bubbennilsson.blogg.se/
Ord från: Eleonore

Du borde skriva en bok så fina tankar och uttryck du skriver :)

2010-09-01 @ 06:32:06
URL: http://fikamed.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0