Så mycket jag vill göra


Solnedgång, till inlägget.

Läxor som jag akut måste ta tag i, på grund av dålig planering. Kvällarna kommer tidigt. Det finns så mycket jag vill göra, men som inte hinns med. Jag vill läsa min roman i lugn och ro (den ska vara utläst till imorgon, i värsta fall till nästa vecka), göra kort och skapa kreativa kollektioner med samma tema och sticka på min halsduk och min mössa. Skrivandet saknar jag också. Det finns ingen ro att sitta ner och försvinna in i min dvala. Ständigt på vakt och med pennan i högsta hugg. "Något mer som ska skrivas ner? Har jag missat något? Skriv ner allt du hör! Har jag förstått detta rätt? Vem gjorde fel?, är tankar som gör mig smått galen. Ingen ro, jag behöver få andas. Men just nu finns det varken tid för avslappning eller harmoni, när jag väl försöker att varva ner.
Min förkylning gick över på tre dagar och jag är därför frisk. Lite småsnuvig fortfarande, men jag antar att det hör vintern till. Det är faktiskt vinter. Skrämmande, kalla vinter. Det energitagande stunderna trycker ner mig brutalt och den lilla gnutta ljus jag får ta del av, räcker inte för att ljus i sinne ska finnas mer. Överflöd är det inte talan om. Jag lever på mina reserver.


Läsarnas Ord
Ord från: elina

Tack så mycket! :D



Åh vilken härlig bild! Har du plåtat panorama eller bara beskärt+ :)<3

2010-12-07 @ 18:17:54
URL: http://meullerphoto.blogg.se/
Ord från: Rinki

Gumman, jag hoppas verkligen att du får samla dina krafter under lovet och att du hinner med det du Vill hinna med och inte bara det du måste. Det är jobbigt att planera och ibland så är man lite väl ambitiös och sedan ligger helt plötsligt väldigt mycket framför en. Det är viktigt att ta det lugnt också, prioritera och inte försöka stressa upp sig alltför mycket. Men jag vet hur svårt det är! Det är inte bara att nicka och sedan chilla. Men jag hoppas att du mår bättre snart.



Sv: Tack så jättemycket, jag hoppas också att intervjun kommer att gå bra. Med mig är det bra, rätt trött däremot :).



Jag kommer ihåg dig och har tänkt på dig mycket och försökte påminna mig själv om att jag måste skriva till dig, så nu gjorde jag äntligen det.

Det är väldigt givande att skriva med dig också och tack för att du skrev det om mig.



Vad är det för roman du läser?

Kram

2010-12-07 @ 18:25:34
URL: http://rhulth.wordpress.com
Ord från: Gabriella

svar: tacktack. :) kram

2010-12-07 @ 18:46:49
URL: http://gfr.blogg.se/
Ord från: toughts

Åh vad jobbigt! Jag hoppas att du får lite energi snart.. Och att du klarar av allt.



sv: tack så jättemkt :) Jag tycker om den själv med jättemycket! Man måste ut med allt lixom annars så spricker allt till sist..



Ja, lussebullar är så gott :) Hade gärna velat baka men tror inte jag hinner.. Blä! Vad skönt att du är frisk iaf :) stor kram!

2010-12-07 @ 18:47:00
URL: http://toughts.blogg.se/
Ord från: Eleonore

Va kul att du gillar receptet, massa gott var det i muffinsen :D

Ja absolut, är du kvar i Sthlm då får jag visa runt dig lite och så tav vi ett riktigt bra café!

kram

2010-12-07 @ 20:32:37
URL: http://fikamed.blogg.se/
Ord från: ELINA

Men åh vad ouppmärksam jag är! x) Jag har ju sett dom bilderna! Sorry, fina var de iaf :)<3

Är allt bra med dig nu då, stressen lagt sig lite? :)

2010-12-08 @ 05:50:19
URL: http://meullerphoto.blogg.se/
Ord från: fifi

Jag har så mycket jag borde göra, men likväl sitter jag här med datorn i knät och läser bloggar. Men jag antar att det är den avkopling jag behöver.



Jag tränade på Majornas Boxningsklubb innan, men slutade när jag blev gravid, det var sådan tuff träning, väldigt krävande och i början av graviditeten var jag så trött, plus att vi sparrades en del och det är ju inte så bra med slag mot magen…



kram

2010-12-08 @ 09:02:39
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0