Kontakt

Jag stannade vid övergångsstället och väntade på att bilarna skulle stanna. Det gjorde de och jag tackade dem med en vink. På andra sidan vägen gick en man. Jag vet inte om han trodde att jag vinkade åt honom, men han kollade på mig. Vi fick kontakt, men gick vidare. Jag vände mig om och samtidigt såg han på mig. Jag vände snabbt bort blicken och kände mig lite generad. Jag gick några steg till, sen vände jag mig om igen. Han kollade fortfarande. I ögonvrån såg jag att han kollade på mig, tills det inte gick att se mig mer. Det var lite obehagligt.
Jag har inget emot människor som inte har svensk ursprung, men jag kan inte låta bli att reagera på att det bara är utländska killar som kollar. Ingen svensk har någonsin kollat extra länge på mig. De är alltid utländska män som dröjer kvar med blicken. Kan man se ett mönster?

Uppdatering 100225, kl. 11.47:
Killar får gärna kolla, men då lite diskret. De behöver inte glo och se ut som att de har sett en noshörning traska förbi.



Läsarnas Ord
Ord från: sofka♥

ja ellerhur :D

2010-02-25 @ 10:16:49
URL: http://sofkaa.blogg.se/
Ord från: Maria - livet i Milano ☆

jag vet hur det är, här i italien stirrar killar jämt :P

2010-02-25 @ 11:31:04
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0