Mörker utanför fönstret

Jag är snart vuxen, men fortfarande mycket rädd för spöken. Så fort mörkret faller, blir fönstren en skrämmande syn. Jag inbillar mig att det står gestalter utanför, som står där och kollar på mig. Speciellt jobbigt är det att duscha på kvällen. I badrummet på övervåningen är det värst. Där har vi ett stort fönster som blickar ut mot en bergvägg. Jag tycker inte om att duscha här uppe. Jag skrämmer upp mig själv - obeskrivligt mycket!
Jag duschade lite snabbt innan House. Fy, jag blev livrädd. Jag stod där i duschen, kände mig ganska lugn, hade inte skrämt upp mig själv särskilt mycket och tänkte att jag kanske skulle klara att duscha denna kväll. Men icke. Bäst som jag stod där, såg jag att duschdraperiet rörde på sig. Jag ryckte bort det, samtidigt som jag skrek. Det var ingen där, det kunde jag ha annat... Jag var riktigt rädd. Efter det blickade jag ut över badrummet och det mörka fönstret. Jag var inte så rädd, snarare ganska lugn. Jag vet inte vad som flög i mig, men det var läskigt. Usch!
Jag vill inte längre vara rädd, jag vill känna mig trygg. Trots att det är en trygghet att vara här ute, kan jag inte undvika mörkret som alltid kommer.


Läsarnas Ord
Ord från: Tessie

förstår dig att du blir rädd!! Det kan jag med bli när jag står i badrummet och duschar, man får för sig att det är någon som står på andra sidan dörren. Det är som så att jag låser när jag går på toa när jag är helt ensam hemma med.. hehe.. fast ytterdörren är låst med.. :P man har sina små lustiga saker för sig. Men sen är jag sådan att jag tror på det andliga.. jag ser och hör saker i bland.. mer en så behöver jag kanske inte säga!?..



-kramar-

2010-02-16 @ 22:35:18
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: becka

jag är också rädd för sånt.. Alltså, när jag ska gå och kissa (behöver de just nu) vet att de är mörkt på nedervåningen och på övervåningen och jag kommer springa in till toaletten och tända fort, fort.. Det är nackdelen med att min bror inte är hemma, jag är ensam på hela övervåningen. Har jag tur så får jag en katt till sängs iallafall och då känner jag mig tryggare.

2010-02-16 @ 22:38:54
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: Emilia

Jaa :) det var det jag ville få fram av texten. Ingen uppmaning till otrohet haha men en historia har alltid två versioner :) hoppas du haft en bra dag! Puss å kram

2010-02-16 @ 22:40:12
URL: http://chickytimes.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0