Musik i vardagen

Musik är något som följer med oss vart vi än går. Vi väljer en riktning - och vi möts av musik! Vägen vi vandrar kantas av musik. Ljud, toner, dunk och bas. Musiken finns vid vår sida varje dag. Det blir allt vanligare att tar in sin favoritmusik i vardagen. På bussen, spårvagnen, pendeln, tåget, båten... Ja, överallt har folk med sig sin musik. Sin musik i en liten låda.


Min musikspelare.

Musik betyder så mycket för oss. Vi blir glada av musik. Alla har vi någon låt som representerar oss när vi är ledsna, arga, lyckliga, kära, ensamma... Musiken finns inom oss. Musik sätter spår och får oss att minnas. Alla har vi låtar som betyder extra mycket för oss. Kanske representerar en viss låt en viss person, en saknad period i ditt liv eller kanske ett minne blott. Musik är något av det käraste vi har.



Enrigue Iglesias (Do you know)

Do you know what it feels like to be the last one
To know the lock on the door has changed.

Låten får mig att minnas en tid.
En tid då jag tyckte väldigt mycket om en person.
Jag fick aldrig komma innanför hans dörr.
Det var bara jag som inte visste, att låset var bytt.

Vilken låt betyder mycket för dig?


Läsarnas Ord
Ord från: Nenaa

Alla MaryJet-låtar betyder MYCKET för mig...

Jag kan typ inte välja en av dem, men I Wish I Could, kommer alltid ligga varmt om hjärtat (av en anledning).

Men även Pink's låt Conversations With My 13 Year Old Self kommer alltid att vara en favorit (dock ett tag sedan jag lyssnade på den nu, men ändå...).



Kram!

2010-02-01 @ 19:22:10
URL: http://nenasegerbrand.devote.se
Ord från: becka

Linkin Park - In the end är en låt som alltid kommer ligga mig om hjärtat.

2010-02-05 @ 14:40:31
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0