Ringt till affären

Hela morgonen gick ut på att samla mod. Imorse ringde jag till affären, där jag hoppas på att få jobb i sommar. Det första jag gjorde på morgonen var att samla mod. Det andra jag gjorde på morgonen var att samla mod. Det tredje jag gjorde på morgonen var att ta min väska och gå till båten. Vi var ett himla stort sällskap som gick. Det är inte bara jag som går, istället för att ta cykeln och då riskera att ramla omkull. Musiken på, håll tempot och samla mod. Båten avgick och det blev en resa genom isflak och mörkt vatten. Brrr! Jag försökte hålla fokus och samla mod inför det om väntade. När jag kom in till fastlandet, satte jag mig i väntkuren vid färjeläget. Jag samlade mod till mig en sista gång - sen ringde jag. De som jobbar i affären är väldigt snälla, det är inte det. Jag tycker bara att det är svårt, nervöst och lite pinsamt att ringa till folk. Men det gick bra! Samtalen blev kort, men jag fick tydlig information. De hade inte tagit tag i det än. De skall höra med tjejerna, som jobbade för dem förra året. De tjejerna har självklart förtur, vilket jag tycker är helt rätt.
Jag har i vilket fall som helst anmält mitt intresse. Nu är det bara att hoppas på att jag får ett jobb där. Jag ska ringa om någon månad eller två och höra hur läget är då. Jobbet i öns affär vill jag mer än gärna ha. Jag håller tummarna.


Läsarnas Ord
Ord från: sofka♥

tack:D nu blir det mycket spelande.

haha kraaam

2010-02-02 @ 13:14:44
URL: http://sofkaa.blogg.se/
Ord från: FLOOSAN

visst är de härliga, jag beundrar dem verkligen

tack för din kommentar

2010-02-02 @ 16:31:41
URL: http://floosan.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0