Söka sommarjobb 2010



Som student får man inga pengar under sommaren. Det gäller därför att jobba och tjäna ihop sina egna pengar. Ganska bra tycker jag. Det är dock svårt att hitta jobb. Konkurrensen är hård och för oss som inte vågar fråga är det rena pesten. Jag pratade nyss med pappa. Han föreslog att jag ska fråga i affären här på ön. Det tycker jag är ett bra förslag. Det finns tjejer i min ålder, som jobbade där förra året. Kanske finns det en plats till mig? Jag måste i så fall höra av mig dit nu! Gör jag inte det, missar jag min chans och står utan jobb i sommar. Arbetsförmedlingen hjälper säkert till, men då vet man ju inte vad man får. Samtidigt tror inte jag att jag är speciellt kräsen. Förra sommaren jobbade jag som städare för kommunen - något som jag helst inte gör om. Att städa är ett tugnt arbete och inte speciellt givande. Dessutom är det inte värt allt besvär, om man tjänar trettiosju kronor i timmen...
Imorgon ska jag ringa till affären och höra med dem. Man kan alltid hoppas att det finns en plats till mig. Om inte hela sommaren, men kanske någon månad eller varför inte någon dag här och var? Att jobba här på ön är ju perfekt! Jag får arbeta och tjäna pengar, samtidigt som jag befinner mig på den plats jag älskar mest. Finns det någon bättre plats än öns enda affär, om man vill känna av sommargästerna som strömmar ut till skärgården?
Jag tror det här kan bli bra. Önska mig lycka till!


Läsarnas Ord
Ord från: sofka♥

sv: haha ja det har du verkligen rätt i :D

2010-02-04 @ 14:49:46
URL: http://sofkaa.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0