Kändisar är också människor

 


(Bilder från Google.)

Deras liv hängs ut i media. Var enda litet snedsteg skrivs det om. De är ju bara människor precis som vi.

Michael Jackson, Lindsay Lohan och Britney Spears är bara några av många kändisar som har fått sitt privatliv skrivet om i media. Michael har fått stark kritik för sina X antal operationer. Lindsay är knarkare. Britney har fått stämpeln 'Dålig mamma', efter att hennes barn fråntogs henne. Ja, men och?! De är ju människor precis som alla andra. De gör också fel. De har också fel och brister, goda och bra sidor. Ändå skrivs det om dessa människors liv. Kanske är det något man får räkna med, när man tar del av kändislivet, men ska det vara såhär?
Att jag har denna åsikt kan bero på att jag inte alls har något intresse av att hålla mig ständigt uppdaterad om kändisarnas liv. Jag bryr mig inte. De lever sitt liv, jag lever mitt. Är jag så intresserad får jag väl ta och ringa dem. Jag tycker det är synd att deras liv har hängts ut så. Som kändis är det allt för lätt att få en stämpel. Minsta lilla bild ger STORA RUBRIKER. Jag minns för ett tag sedan, då det var stor uppståndelse om att Lindsay skulle vara lesbisk. En bild på när hon och en tjej gick och höll handen var tydligen nog med bevis, för att Lindsay skulle bli stämplad som homosexuell. Men vad gör det? Bara för att hon är känd betyder väl inte det att hon inte har rätt att ha vilken läggning hon vill. Tänk om vi "vanliga människor" skulle hängas ut så. "- Åh, två killar går och håller handen! Vi tar kort på dem. De är ju homosexuella." Med vad katten gör det. Låt de vara så. Bry dig inte, lev ditt eget liv.

Finns det någon där ute, som kan förklara varför det är så hemskt roligt att läsa skvaller om kändisarnas liv? Jag skulle så himla gärna vilja ha ett svar.
Och till er som blir upprörda eller berörs på annat sätt; kommentera och lämna ett fotspår.


Läsarnas Ord
Ord från: J

Jo, visst är dem vanliga personer, men dem är offentliga personer och de alla har valt att vara det när de tog sitt beslut att försöka bli artist och skådespelare, tog dem det beslutet utan att tänka på att de kommer bli kända och deras liv kommer följas så får de skylla sig själva tycker jag.



För att det är så lätt att hålla sig undan droger och alkohol, har man lite vett i huvudet så klarar man sig och hängs därmed inte ut.



Michael Jackson får kritik av dumma människor, såna som inte vet att han hade en orsak till alla sina operationer, sen att han anklagas för att vara pedofil tycker jag inte heller är hans fel, Michael Jackson är i en egen klass, det finns inte någon som kan jämföra sin barndom med hans och hans liv efter det. Därför tycker jag synd om han för han fick sitt liv förstört redan när det hade börjat.



Sen sa ju Lindsay att hon var bisexuell. :)



Läser inte skvallerskit för att det inte intresserar mig, men tycker bara det är pinsamt av vanliga människor att göra bort sig på såna sätt.

2010-01-16 @ 19:23:11
URL: http://tbitw.com
Ord från: Josefin

vilken fin header du har! :)

2010-01-16 @ 21:50:48
URL: http://josefiinallgulander.blogg.se/
Ord från: becka

Jag kan säga att jag läser skvaller tidningar. vet inet varför, för hälften av det som står är väl påhittat kan jag tänka mig, men jag tycker det är lite spännande...

Jag är nyfiken på hur de är att vara kändis liksom, visst att dem är vanliga människor och när de gav sig in i "kändis-karriären" fick dem nog antagligen inte skriva på ett avtal att dem skulle veta att de skulle bli omskrivna över hela världen..

Men jag vet inte, jag tycker det är lite intressant att se Gordon Ramsay gå bakom ryggen på sin fru med Posh, vad Brangelina paret gör för att hålla sig uppe när hon svälter sig själv osv.. vet faktiskt inte vad charmen är, men jag har nästan blivit beroende av "Veckans Nu!" haha. helt sjukt när jag tänker efter.. Nej, nästa vecka får jag köpa en kalle anka tidning istället. Påminn mig om det..

2010-01-16 @ 23:58:15
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: Jasmine - ägare till RosaNatt

Svar till 'J': Tack för att du kommenterade. Alltid kul att få höras andra åsikter. :)



Kram

2010-01-17 @ 12:22:22
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: Josefin

jag vet inte, jag tycker den är söt och jag gillar bilderna som du läggar ihåg med varandra. :)

det passar helt enkelt så bra och det är fint! :) kram

2010-01-17 @ 14:25:00
URL: http://josefiinallgulander.blogg.se/
Ord från: Maria

jag skulle aldrig orka att vara känd

2010-01-17 @ 15:05:01
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Ord från: Josefin

varsågod. ;) jo det är ju så! :D kram

2010-01-17 @ 16:20:13
URL: http://josefiinallgulander.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0