Rederiet avsnitt 50


Bild från Google; scen ur Rederiet med Renate och Reidar Dahlén.

Den gamla teve-serien Rederiet finns att se på Youtube. Det är så jag tillbringar mina kvällar; framför datorn där jag ser avsnitt efter avsnitt. Det tar sin lilla tid. Jag såg nyss klart avsnitt femtio. Det är ungefär en femtedel av alla de avsnitt som spelades in. Serien sträcker ju sig över tio år. Men det är en bra serie, så jag förstår varför det blev en sån succé. Det är verkligen spännande! Eftersom jag sett alla avsnitt - från det allra första - känner jag karaktärerna och vet var de går för.
Rederiet inspirerar mig. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att arbeta på en båt. Vore inte det något? Det är ju en livsstil och jag tror att jag hade trivts med det. Kanske borde man söka jobb på ett rederi, när man har gått ut gymnasiet. Alltid finns det väl något jag kan göra, utan att ha utbildning inom rederibranschen?
Man kan alltid drömma.


Läsarnas Ord
Ord från: Carolina

Haha, överlever du i snökaoset idag?

2010-01-27 @ 16:09:53
URL: http://caroflina.blogg.se/
Ord från: PinkNation

Åh jag hittar inte Rederiet på youtube. :/ Finns alla avsnitt där, även från början?

2010-02-03 @ 09:00:27
URL: http://pinknation.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0