Väderkvarnar

Alla har vi något vi älskar - något vi tycker extra mycket om. Det är inte alltid man kan förklara varför man tycker så mycket om just det. Några bara älskar rosa blommor. Andra blir helt saliga av att se eldens låga fladdra. Jag är däremot helt såld på väderkvarnar. Ja, det låter skumt, men så är fallet.


Bild från Google.

Jag har alltid känt en viss kärlek till väderkvarnar. De är vackra detaljer i landskapet. Det ger en känsla av den gamla tiden, en tid vi inte har upplevt. Jag fylls av en inre lycka stumhet (om man nu kan säga så). Jag vill bara sitta tyst och se på den vackra skapelsen. För mig är det otroligt!

Har du någonting, som du helt klart älskar?


Läsarnas Ord
Ord från: Motorcykeltjejen

Hahaha...jag kan faktiskt hålla med dig om väderkvarnar!

Dom ser sådär härligt gamla ut, från förr och med fint landskap runt om!

JAg får en liten känsla av Skottsk och Engelsk miljö när jag ser denna bilden! =)



Tack, vad snäll du är som ger mig komplimanger!

Tyvärr är det bruna linser jag har...har egentligen blå-gröna ögon..men det är kul att byta färg ibland!

Bruna ögon tycker jag själv är himla fint!

Vad har du för ögonfärg?



Har du mycket i skolan nu?

Mycket uppgifter m.m?

Kramar

2010-01-19 @ 22:35:01
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Ord från: Julia

Dels är det förstås vinterlandskapen för mig, som jag skrev om i mitt senaste inläggen: det är sådär vackert så att jag nästan tappar andan. Stumhet <3



Annars är det fåglar. Alla fåglar. Det gills kanske inte som sak, något av dessa, men det är verkligen något som jag kan förlora mig i, både på nära och långt håll.



sv: Jag vet vad du menar - man vet att man själv har det så mycket bättre i sååå många avseenden, och står där maktlös... vad kan man göra? När jag var liten och inte ville äta min mat och mamma sade att jag skulle tänka på alla svältande barn. Då hade sexåriga Julia allvarliga planer att spara sina rester och posta dem till de hungriga. Liknande tankar cirkulerar fortfarande, fast på mogen nivå. Jag vill kunna göra skillnad.

2010-01-20 @ 00:13:45
URL: http://tankesmedja.blogg.se/
Ord från: Fanni

fin blogg:D

2010-01-20 @ 09:06:27
URL: http://bussilove.blogg.se/
Ord från: becka

havet är nog det som lugnar mig mest. Men håller med dig om väderkvarnar, har alltid varit intresserad av gamla grejer liksom .. haha. kram

2010-01-20 @ 13:13:47
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: Johanna - www.johannajagendal.se

Svar: Tack! Jag blev superglad av din kommentar! :D Var gärna med i min tävling som jag har på min blogg just nu! :)



Åh, väderkvarnar är så otroligt fina! Håller med dig!

2010-01-28 @ 12:46:49
URL: http://www.johannajagendal.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0