En annan typ av stress

"Mitt i allt kommer en jobbig kund som jag helst vill kalla trög. Dessutom är kaffet slut. Typiskt. Jag som hade allt under kontroll och så blev det så här. Hade det inte kommit in nya varor till caféet hade det gått hur bra som helst."

Jag är en ganska stressad person. Tyvärr, måste jag säga. Jag vill inte vara stressad jämnt och ständigt, men jag blir lätt det. Det har dock blivit bättre. Jag har blivit bra på att släppa loss, koppla av och inte stressa upp mig i onödan. Jag övar varje dag. Varför ska jag exempelvis springa till bussen, när nästa går en kvart efteråt. Varför inte bara ta det lugnt, njuta av en skön promenad genom de fina husen och ta nästa tur istället. Ganska dumt att stressa så mycket, när man har all tid i världen. Det är bättre att spara sin energi till de stunder, då det verkligen gäller.

På jobbet kan det lätt bli stressigt. Som du läste i början av inlägget, händer det ibland alldeles för mycket för att lilla jag ska hänga med. Det känns ändå okej. Jag blir stressad just i det ögonblicket, då jag märker att min plan inte fungerade. Men den känslan rinner av mig ganska snabbt och jag blir lugn. Jag tar det i min takt, gör jobbet efter bästa förmåga och är trevlig mot kunderna. Jag gör helt enkelt mitt bästa, mer kan ingen levande själ begära. Jag tycker det fungerar bra. Eftersom det är en annan typ av stress, kan jag hantera den på ett annat sätt - på ett sätt som fungerar. Om jag bara kunde lära mig att hantera vardagsstressen på samma sätt.


Läsarnas Ord
Ord från: Ida We

Nä, men smör på är alltid ett måste för mig! :)

2010-07-18 @ 23:04:41
URL: http://idawe.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0