Man ska vara snäll

LORISSALOVEBOMB om God morgon! Jobb idag.:
Men du får väl lön för det också? Låt ingen någonsin utnyttja din snällhet, var inte FÖR snäll <3


Kommentaren ovan tror jag att många kan intyga är rätt. Eller? Jag håller i alla fall med. Att utnyttja mig är inte något man ska sträva efter. Jag tål en del, men blir det för mycket har jag inga problem med att fräsa ifrån. Den största anledningen till att jag hjälper min arbetsgivare med diverse arbetsuppgifter (kör en reklamskylt ner till färjeläget, handlar...) är för att han har så himla ont i kroppen. Kan jag då underlätta, gör jag det gärna. Jag vet att det uppskattas. Och skulle det av någon anledning inte vara någon stor grej för den jag hjälper, så vet jag med mig att jag hjälper mig själv. Jag tror på att om man är snäll medvetet, så blir man tillslut snäll omedvetet. Och vem vill inte vara snäll? Det vill jag vara. Snälla människor är mycket mer omtyckta, man tycker om att umgås med snälla personer och som snäll person mår man mycket bättre. Vem vill inte vara snäll mot sina medmänniskor, frågar jag mig. Jag vill vara snäll och omtänksam, oegoistisk och en vän som alltid ställer upp.

Uppskattar inte din omgivning att du är snäll, kan du i alla fall glädjas åt att du blir en bättre människa.


Läsarnas Ord
Ord från: Julia

Det är bra att vara snäll när man får något tillbaka, som jag hoppas att jag kan ge dig när du är sådär snäll med mig som du ALLTID är.



Man ska vara snäll.



En gång var jag så snäll att min klass började utnyttja mig. På gymnasiet. Vilket ledde till att jag hade 46% frånvaro när jag gick ut tvåan. Det är sådana saker som jag önskar ALDRIG ska hända någon annan.



Var snäll mot andra OCH sig själv är bäst :)

2010-07-15 @ 17:37:54
URL: http://lorissalovebomb.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0