Acceptera din kropp

Jag har, som så många andra unga tjejer, varit missnöjd med min kropp. Kanske har jag inte varit lika extrem som många andra. Det som har varit "fel" med min kropp, har varit att jag var mullig. Det har jag fått höra ända sedan jag var liten. Allt för många som står mig nära har sagt det. Inte alla, men många. Det har satt sina spår och jag blir påmind om det nästan varje dag. Jag blir påmind om att min vikt, mina former, mina små bröst... Jag kommer inte undan det faktum, att folk i min omgivning inte kan acceptera mig för den jag är. Då vill jag istället berömma mig själv. Jag har helt enkelt funnit mig i att "det är så här jag ser ut, just accept that". Det går inte att förändra hur man ser ut i stora drag. Man kan pyssla med håret, måla naglarna och sminka sig. Men ett utseende är något man måste acceptera och kunna leva med. Skönhetsidealen som finns i dagens samhälle är sjuka. De är sjuka! Att folk inte ser det. Jag blir rädd. Vissa kvinnor ser inte ens mänskliga ut, de ser ut som robotar - förprogrammerade och skapade efter någon konstig personens visioner om hur man ska vara skapt.

Nej, sånt tycker jag inte om. Jag har växt ifrån det stadiet (hoppas jag). Jag accepterar min kropp. Visst kommer jag en dag att falla tillbaka, eftersom spåren sitter så djupt. Men jag vägrar låta folk trycka ner mig. Klaga inte på mig, när du själv har så många brister. Det viktigaste är ju att jag är nöjd med min kropp. Sen vad du tycker, det behöver du inte yttra dig om. Tycker du att jag är fin, får du mer än gärna säga det. Men att vara elak, det är bara onödigt.

Acceptera din kropp, du är fin som du är.
Egentligen ska man inte behöva ha en partner, för att kunna inse det...


Prosit!


Läsarnas Ord
Ord från: Tessie

Helt rätt gumman!!



2010-06-04 @ 11:31:32
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: Anonym

Jag försöker öka mina läsare med 1000 varje vecka. Så den här veckan har jag haft ca 300 läsare. Vadårå? =)

2010-06-04 @ 11:58:55
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Ord från: V e v v e A n d e r s s o n ♥

så jäkla bra skrivet =)

2010-06-04 @ 16:14:53
URL: http://vevvz.blogg.se/
Ord från: hannaah

helt rätt!

jag är ungefär som du ;) lite mullig med små bröst och former! det är snyggt och det är så man skall se ut! man skall ha lite att ta i helt enkelt! :D

inte en jävla planka, haha!

kram!

2010-06-18 @ 23:12:59
URL: http://dunnno.blogg.se/
Ord från: Alexander

Förlåt för att jag säger såhär! MEN FEL FEL FEL! klart som fan att du ska få känna dig snygg,sockersöt,fin och att du har en underbar kropp men det är absolut inte DU som ska acceptera att "det är såhär jag ser ut". jag har varit mullig i hela mitt liv också enligt mig själv.. tro mig jag trodde vid 10 års ålder att det var fel på mig för jag hade "bröst" :S Wierd aye? men du är verkligen vacker som dig själv, men ge aldrig upp att sträva efter en hälsosam kropp bara för du har en mullig kropp! det finns många som är mogna nog att inse att du har en underbar kropp! ;)

2010-06-26 @ 15:42:18
URL: http://ozadventures.blogg
Ord från: Alexander

Tillägg, det är inte du som ska acceptera det är alla andra som ska acceptera att det är så du ser ut! :)

2010-06-26 @ 15:43:24

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0