Helg i Stockholm

Hej Alla!

Jag och Rickard har kommit hem igen. Min älskling är redan på jobbet, tillbaka i det vardagliga livet. Själv har jag lite tid på mig här hemma, innan jag också ska iväg till mitt måste. Idag är sista skoldagen, för imon är det skolavslutning. Det ska bli så skönt med lov! Jag känner inte att jag kan slappna av riktigt, då jag faktiskt är ledig. Efter avslutningen hoppas jag dock på att kunna känna den där känslan av frihet och sommarlov.

Det har varit en jättebra helg i Stockholm - som alltid.
Fredag: Resan upp gick bra. Jag satt och sjöng i bilen i fem timmar. Sov ingenting, så var en aning trött, när vi äntligen kom fram strax efter tio. Det var värre för Rickard, vilket jag kan förstå. Han hade ju jobbat hela dagen och sen kört i fem timmar. Jag har ju inget körkort och vi kan därför inte dela upp körningen.
Lördag: På dagen var jag och Rickard i stan och träffade Tessie och hennes pojkvän. Det var lite pirrigt att stå där och vänta, men sen när jag såg Tessie släppte det. Alla fyra tog en fika på ett mysigt café i centrala Stockholm. Efter det gick vi runt lite på stan, i väntan på att stöta på promenaden av zombies - Zombie Walk (bilder kommer).
På kvällen åkte vi hem till Linus - en barndomsvän till Rickard. Som min mamma och min kompis Julia noterade i förra inlägget, hade jag skrivit att Rickards kompis Linus skulle hamna på grillen. Så var inte fallet. Han lever (i alla fall när vi åkte därifrån). De är så gästvänliga i Linus familj. Alla hjälps åt. Jag och Linus skrubbade potatis, medan Rickard och Linus bror hade hand om grillen. Maten smakade ljuvligt! Vi stannade hos Linus ganska långt in på kvällen . Klockan började närma sig halv elva, när vi satte oss i bilen hem. Under kvällen chattade vi med Linus flickvän. Hon bor i Rumänien (läs detta inlägg), så därför var vi tvungna att skriva på engelska. Linus hade också en mikrofon, så Rickard lekte kommentator. Jag tog också över, vilket jag är glad för. Jag KAN prata engelska och jag förstår nästan allt som folk säger till mig. Det fick jag bevisat för mig. Nu känns det inte lika nervöst att träffa flickvännen i sommar. Jag vet ju att jag kan, det är bara att köra på.
Söndag: Upp tidigt, äta frukost med familjen och sen vänta på gästerna. Rickards lillasyster firades av släkten. Gott grillat med mumsig potatissallad och till efterrätt pannacotta med smak av jordgubb. Tyvärr var vi ju tvungna att åka vid fem, men det kändes ändå som att vi hann fira henne utan att lämna kalaset. Resan hem gick också bra. Efter ett stopp på vårt vanliga McDonalds, fick vi med oss varsin McFlurry. Jag köpte en med smak av Smartiies och Rickard valde en Marängswish.



Jag var väldigt trött och halvsov kanske några minuter här och var, men var i princip vaken hela vägen hem. Dusch och sen rakt i säng.

Det var min helg i Stockholm - i kort version.


Läsarnas Ord
Ord från: M A L I N H E

SVAR. tack! :)

(förlåt för så sent svar)

2010-06-14 @ 11:17:02
URL: http://malinhee.blogg.se/
Ord från: Tessie

Svar:

De låter bra de gumms.. du kan ju maila dom om du vill!.. <3

-kram-

2010-06-14 @ 13:13:31
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0