Mörka moln drar förbi


Idag klockan 10.36.

Mörka moln drar förbi och ljuset sprider sig.
Jag säger stopp, men molnen har redan packat och gett sig av.
Kvar står jag, med mina minnen från förr.
Jag vill få tänka ifred. Jag vill slippa alla krav.
Men när de mörka molnen passerar förbi, då finns det ingen tid för tankar.
Alla krav kommer med solen, som lyser så starkt.
När solen skiner, då får man inte vara ledsen.
Men hur blir det för dem, för mig, som inte har tänkt klart.
Hur blir det för dem som vill slippa alla krav.
För krav, det har vi alla. Men viljan att förändra, det är en gåva.
Men jag då, som inte har tänkt klart.
Men jag då, som bara ser mörka moln passera förbi.


Läsarnas Ord
Ord från: Annika

Mycket vackert skrivet!

2010-06-30 @ 11:29:46
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0