Svara på kommentarerna

Jag är en vanlig amatörbloggare som verkligen älskar att skriva inlägg! Bloggen är en av mina största hobbies och jag är glad att jag började blogga - även om det ibland kan ta emot. Något av det viktigaste med att blogga, det är inte att skriva så många inlägg man kan med så få minuters mellanrum som möjligt. Jag ser inte bloggandet som en tävling. Visst kan jag ibland känna lite press att jag borde uppdatera. Jag vill ju inte förlora er läsare. I de stunderna försöker jag tänka förnuftigt. Jag tror och hoppas att de flesta människorna där ute i världen har insett att alla bloggare (förhoppningsvis) har ett liv utanför bloggandet. Jag har i alla fall det. Om man har insett det, tror jag också att man fortsätter kolla in på en blogg, även om den inte uppdateras en gång varannan timma.
Min taktik med bloggandet är inte att uppdatera hela tiden. Jag skriver inlägg, när jag har tid och lust. Istället har jag en annan liten strategi, för att behålla mina läsare. Jag svarar på alla kommentarer jag får (vissa undantag, om jag anser att kommentaren inte är mer än ett "Okej"). Det är mycket roligare att läsa en blogg, om man som läsare får respons på sina kommentarer. Jag tror att de som gör misstaget att inte svara på läsarnas kommenterar främst är de större bloggarna. De får så otroligt många kommenterar varje dag, att de knappt har tid att leva vid sidan av bloggen. Så ska det ju inte vara. Absolut inte! Min blogg är ju som sagt inte så stor. Jag har omkring femtio unika läsare per dag - alla kommenterar inte, men det blir ändå små dialoger fram och tillbaka med de som kommenterar. Jag tycker det är roligt och jag svarar mer än gärna på kommentarerna. Jag tror att kommunikation till sina läsare är nyckeln till en framgångsrik blogg. Vad tror du?


Läsarnas Ord
Ord från: Annika

Jag tycker att det är viktigt att man kommenterar det som inlägget till.

Om jag tex. skriver... vilken fin tröja du har så vill jag inte ha ett tack till svar som kommentar på ett inlägg där jag t.ex.skrivit att jag har ont i magen :)

2010-06-24 @ 11:24:25
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Ord från: Erica

Svar: Jag såg hela serien förut, åtminstone det mesta av den. Brukar kolla nu med om jag ändå inte har nåt annat för mig. Jag gillar Donna… :)



Jag håller med dig. Det är kul att få svar på sina kommentarer, plus att man genom att svara hittar många fina bloggar som man kanske inte hade sett annars. Men ibland kan jag känna att jag inte har nån ork för att svara, jag gör dock det så småningom men inte som förut då jag kände mig "tvungen" att svara så fort som möjligt. Jag bloggar då jag känner för det eller om det är något speciellt som jag ska lägga upp på bloggen, och jag svarar på kommentarer då jag känner för det eller om jag ändå skulle ha tid över och inte gör nåt annat. Sen får det ta den tid det tar ibland. Jag tycker också att det är roligast att kommentera något om inlägget istället för att bara svara, så det gör jag nästan alltid vilket gör att det såklart tar ännu längre tid att svara ibland. Sen skippar jag ibland kommentarer där det står typ okej eller så, precis som du. :)

2010-06-24 @ 11:30:31
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Ord från: Malin Andersson

Svar; Haha, ja det vet jag med.. Min bästa killkompis ser ut som han precis vaknat upp i cellen eller något, haha..

Kram

2010-06-24 @ 13:17:19
URL: http://baramalinn.blogg.se/
Ord från: Annette

Hej söta du! Återigen, har du uppmuntrat mig :) lika roligt alltid när du skriver i min blogg. Ja, du livet kan kännas orättvist ibland, och vi är antagligen ganska så lika du och jag :) Önskar dig en underbar midsommar/Kramkram

2010-06-24 @ 13:21:01
URL: http://smockadoll.blogg.se/
Ord från: Artemis

Jag håller med, tycker också kommunikation är viktig. Om det inte vore för mina läsare skulle jag tappar motivationen ganska fort. De är inte många men de är viktiga och kommer det in någon mer blir man ännu gladare =)

Jag försöker också svara till nästan alla kommentarer och gärna även skriva ytterligare en kommentar i läsarens blogg om jag hittar något där som jag känner jag vill kommentera. Vissa kommentarer går det inte att svara på så då låter jag dem vara.

Jag håller också med Annikas kommentar om att kommentaren ska helst vara relevant till inlägget. Vill man ha svar så kommer man ju tillbaka till bloggen som man kommenterade så man kan lika gärna svara där. Men jag tycker det är ok att skriva svar på den andras blogg också om man skriver något mer förutom det. Det finns de som aldrig kommenterar hos en utan bara skriver svar (om ens det). Då tröttnar jag rätt fort kan jag lungt säga... Förutom om det är någon superintressant blogg.

Ha det gott!

2010-06-24 @ 15:28:45
URL: http://kanjagblifrisk.wordpress.com
Ord från: nathalie!!

vem bryr sig om man svarar i kommentarsfälten. va glad att man får ett tack över huvudtaget eller nåt typ.....

2010-06-24 @ 23:08:26
URL: http://nathaliesafko.blogg.se/
Ord från: Sara

Jag håller med dig totalt. Varje gång jag kommentera någon och ställer en fråga till personen vill jag alltid har ett svar och det vore tråkig om jag inte fick nåt, så jag tror att de flesta tycker så. Du kommer säkert att lyckats långt med bloggen genom att svara på kommentarerna :D

2010-06-27 @ 21:43:05
Ord från: Jasmine - ägare till RosaNatt

Svar till Sara:

Tack för din kommentar! :) Jag uppskattar att du kommenterar med dina kloka ord.

Kram

2010-06-28 @ 06:51:46
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0