Telefonförsäljare

Det är så skönt att vara hemma på dagarna - om man bara kunde slippa dessa telefonförsäljare! Alltid ska det ringa! Det värsta var nog, när de ringde klockan tio - varje vardag! Lägg av, vill jag bara säga till dem. Tror det helt ärligt att man är hemma vid den tiden. Jag tycker synd om de som är arbetslösa och sjukskrivna. Det måste vara hemskt att ständigt bli påprackad en massa försäljare?! Och på tal om att vara sjuk; Vem vill bli väckt av telefonen, när man ligger hemma och är sjuk? Visst, det kanske är ett viktigt samtal, men oftast är det bara idioter (inkluderar försäljare) som ringer under dagarna.


Bildkälla

Jag skulle aldrig kunna ta ett jobb som telefonförsäljare. Jag vet själv hur illa jag tycker om att bli påhoppad. Jag skulle aldrig kunna stå upp för det jobbet. Om det någon gång skulle krisa, har jag kanske inget val. Men nej, jag slipper helst.

Har du jobbat som telefonförsäljare? Hur var det?
Vad tycker du om telefonförsäljare?



Läsarnas Ord
Ord från: Anette

Vill man slippa de flesta telefonförsäljare kan man anmäla sitt telefonnummer till NIX-registret.

www.nix.nu

De får inte ringa de som står med där. (Glöm dock inte att uppdatera Din registrering i NIX-registret med jämna mellanrum, vart 3:e år, tror jag)Dock kan företag som har Dig i sitt kundregister fortfarande ringa Dig.

2010-06-11 @ 14:19:38
Ord från: Tessie

Det är verkligen jobbigt med telefonförsäljare, speciellt såna som inte fattar att man inte är intresserad så man måste bli irriterad och slänga luren i örat på dom.. Riktigt irri!!!



Svar:

Naaw, tack gumman <3

Jo min dag igår var TOPPEN.

Nu kom jag nyss hem, har vart ner på centrum och handlat för kvällen. Hittade små "kak skal" eller vad man ska kalla de, kommer inte ihåg vad det heter just nu, men man kan fylla dom men vad man nu behagar, jag kommer fylla mina med skagenröra i 3 st samt räkor lite dill, och i dom andra 3 blir det krabbröra med dill :) Sen har jag även köpt mörk och vit choklad som ska doppas i jordgubbar! :) Sen var jag in på bolaget, köpte en flaska bubbel vin, den vi gillar.. Det kommer bli toppen. Jonas kommer hem om ca 1h han med så då ska vi ge oss i väg och hämta barnen, ska handla med innan.. dom små måste ju få lite snacks, vi med.. fast vi kommer ha gotta till kvällen :)



Jag ser sååååå mycket fram i mot morgon dagen. Jag tänker ringa dig här när jag skrivit klart min kommentar, du märker när! :)



-kramar om-

2010-06-11 @ 15:51:28
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: Tessie

Svar:

Joo, den blev liiiiite lång :) men men, de bjuder jag på :)

Jaa, jag trot nästan att man måste vara otrevlig, eller så säger man de bara rakt av "jag är inte intresserad" sen lägger man på. Dom är nog rätt vana det mesta!!



Du har en trevlig röst med :) Vi har ju inte några problem att prata iaf!! :)

Det kommer bli toppen i morgon tror ja.. Hoppas på bra väder med.



-kramar-

2010-06-11 @ 16:05:43
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0