Melodifestivalen 2010 - Finalen!

Reprisen av gårdagens stora tävling, sänds inte bara just nu i SVT24. Jag och Rickard satt och kollade reprisen idag vid lunchtid. Det var inte samma känsla, som om vi hade suttit och sett finalen direktsänt igår kväll. Men det var okej och vi fick se hela tävlingen.
Oj, oj,oj va jämt det var! När alla jurygrupper hade sagt sitt, var jag ganska säker på att Salem Al Fakir, Darin eller Eric Saade skulle ta hem segern. Så blev det inte. Istället stod en mycket vacker tjej i röda converse som vinnare. Svenska folket fick helt enkelt avgöra.



Resultatet:
1.
Anna Bergendahl - "This Is My Life" (Min önskade placering: 2)
2. Salem Al Fakir - "Keep On Walking" (Min önskade placering: 1)
3. Eric Saade - "Manboy" (Min önskade placering: 6)
4. Darin - "You're Out Of My Life" (Min önskade placering: 4)
5. Timoteij - "Kom" (Min önskade placering: 3)
6. Andreas Johnson - "We Can Work It Out" (Min önskade placering: 9)
7. Ola - Unstoppable (Min önskade placering: 8)
8. Jessica Andersson - "I Did It For Love" (Min önskade placering: 7)
9. Peter Jöback - "Hallow" (Min önskade placering: 10)
10. Pernilla Wahlgren - "Jag vill om du vågar" (Min önskade placering: 5)

Mina kommentarer:
- Ola fick faktiskt bättre poäng än väntat.
- Manboy är tydligen en bra låt, om man frågar de Internationella jurygrupperna...
- Timoteij lyckades bra.
- Det gick inte så bra för Peter Jöback.
- Roligt att Anna fick en så hög placering (och att hon dessutom vann).
- Salem såg så cool ut, när han fick sina tolvor.
- Casablanca sjöng förra årets vinnarlåt "La Voix" så himla bra! Kul att höra en annan version av låten. Framträdandet blev väldigt snyggt, då Malena sjöng tillsammans med gruppen. Uppskattat!

Är ni nöjda med Sveriges representant i ESC?


Läsarnas Ord
Ord från: Katrin

Fin blogg! Allt bra?<3

2010-03-14 @ 22:42:02
URL: http://kakatrin.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0