Mitt liv är mina val

Alla gör vi val i livet. Det behöver inte vara stora val, bara så enkla val som vad man ska äta till frukost. De små valen kräver inte så mycket tid och energi och vi fattar de som besluten utan större eftertanke. Med de stora besluten är det annorlunda. De kräver noga eftertanke och många dagars fundersamma timmar.
De val jag har gjort under mina snart sjutton år, har gett mig det liv jag lever idag. En fråga jag har gått och funderat på det senaste året, är om jag valde rätt gymnasium. För exakt ett år sedan var jag så nervös. Snart skulle beskedet om den preliminära intagningen till gymnasiet dimpa ner i brevlådan. Idag står jag här och jag har gjort mitt val. Jag ångrar mig, samtidigt vill jag inte spola tillbaka tiden och börja om. Den erfarenheten jag har fått det senaste halvåret, de tankar jag har bearbetat. Hade jag valt annorlunda hade jag inte varit samma människa.
Det spelar egentligen ingen roll vad vi gör för val i livet. Vi kommer alltid tvingas bemöta ondsak, hat, lycka, tårar, skratt och förvirring. Ingen väg utesluter det andra. Vi lär oss alltid något nytt, vilket beslut vi än väljer att fatta.

Här står jag idag, efter att ha gjort mina val. Jag ångrar mig, men vill inte backa tillbaka och börja om.


Läsarnas Ord
Ord från: Anonym

Absolut, men man bör NOGA välja sina bråk!

2010-03-25 @ 13:00:58
URL: http://linabiichara.blogg.se/
Ord från: Tessie

Svar:

Ja att ses går att ordna på ett eller annat sett! :)

Jo, Jonas bor i sthml. Så vi ska nog kunna se till att träffas nått tycker jag.

-kramar-

2010-03-25 @ 14:13:13
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0