Njuter av sängen

Även om jag är ledig, så vaknar jag ganska tidigt. Vid halv nio har jag i alla fall vaknat en gång. Då är det så skönt att kunna ligga kvar i sängen. Mysa med täcket (eftersom inte Rickard finns vid min sida) och bara gosa in sig i kudden. Det är underbart med såna dagar, då det känns som att man har all tid i världen. Tyvärr är inte min tisdag riktigt så. Jag måste tvunget läsa ut Paulo Coelho's bok The Devil and Miss Prym, eftersom vi har seminarium på den imorgon. Boken är seg, jag förstår inte allt och dessutom är handlingen inget som intresserar mig. Jag blir bara virrig i huvudet. Men det är ett måste, om jag ska lyckas klara mig under lektionen imorgon. Trots att boken inte lockar, låg jag kvar en stund i sängen och läste. Några sidor lyckades jag ta mig igenom i alla fall. Små steg i taget, sen har jag lyckats nå mitt mål. Får läsa mer under dagen och resten imorgon på väg till skolan. Man kan alltid hoppas på att jag lyckas läsa klart den innan lunchtid imorgon.

Nu ska jag fortsätta njuta av min lediga dag (och samtidigt försöka intala mig själv att boken måste läsas).
Hoppas att ni har en bra tisdag.


Läsarnas Ord
Ord från: Motorcykeltjejen

Har du lov?

skönt att sova ut!!! =)

Hoppas allt är fint med dig och att du oxå får njuta av solen idag! =)

Kramar

2010-03-02 @ 11:17:01
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Ord från: Tessie

Svar:

Hade det vart så enkelt att bara göra sig av med dom så hade jag gjort de för lääääänge sen. Jag har ett tungt bagage som inte är bearbetat än och med det medföljer dessa demoner som i bland påminner mig om dessa ting. Allt går inte att ta tag i själv. Jag väntar på att få hjälp. Inom sin tid hoppas jag på att hitta den rätta samtalskontakten. Den jag hade innan högg mig hårt i ryggen. Men oroa dig inte, jag klarar mig.. alltid gjort och kommer alltid göra! :)

2010-03-02 @ 11:32:20
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0