Västtrafik ökar kontrollerna



I dagens metro stod det att Västtrafik ska öka sina kontroller. Detta för att de ska kunna få fast de som tjuvåker. Att resenärerna inte betalar för sina resor, gör att Västtrafik förlorar en hel del pengar (för att inte tala om alla värdecheckar de måste skicka ut till resenärerna som klagar på försenade bussar). Visst, jag kan förstå Västtrafik. Samtidigt vill jag meddela att jag inte tänker lämna resenärernas sida; den som kämpar mot att ta bort Västtrafiks spelpjäs och ersätta den med en annan, som kan sköta kollektivtrafiken bättre.

Anledningen till varför jag skriver detta inlägg, är inte för att uppdatera er om Västtrafiks senaste nytt. Nej, jag reagerad starkt på den lilla artikeln och tänkte dela med mig av min fundering. Som ni kan se på bilden högst upp i inlägget står det "- Det är klart att det kan bli fel ibland. Och det är ju inte roligt om man blir avplockad i onödan. Men man kan alltid överklaga i efterhand..." Eh, ursäkta?! Här kommer deras enkla sätt igen; blir det fel eller krångel får ni sköta jobbet - vi betalar. Det fungerar inte så.
Om jag hade blivit avplockad eller på något sätt fått ta konsekvenserna, även fast jag hade betalt för min resa, då hade jag blivit rasande. När det gäller Västtrafik är jag som en tickande bomb. Om de nu skulle få för sig att "sätta dit mig utan anledning" hade jag skällt ut denna uniformklädde människa efter noter. Han (eller hon) skulle få all skit, alla ord, allt hat, alla ilska jag känner mot det företaget. De har gjort så mycket ont mot mig. Det värsta var att de bidrog till att min mamma krockade. Detta företag är en livsfara. (Jag slutar nu, annars blir jag sittandes med detta inlägg hela kvällen.)


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0