Aktiva tankar kring ämnet

Hela dagen har jag gått och funderat på det här med att starta en hobbyverksamhet. Om jag börjar lite smått, kanske jag en dag har lyckats få ihop ett litet företag? Det jag funderar på, är om jag ska göra en kategori här i bloggen eller om jag helt enkelt ska skapa en ny blogg, vad tycker ni? Som läsare är man inte alltid intresserad av exakt allt i en blogg. Kanske blir det jobbigt om jag har min lilla verksamhet här, bland alla tankar, foton och personliga inlägg? Samtidigt är ju mitt kortmakeri en del av mig... Jag har inte bestämt mig än, men det lutar åt att jag ska börja sälja mina kort. Ännu en fråga återstår; vad ska jag ta för korten? Jag vill inte att de ska vara för dyra, samtidigt måste jag ju tjäna på mitt arbete. Som sagt; många frågor, som jag förhoppningsvis kommer få svar på inom en snar framtid.


Läsarnas Ord
Ord från: LORISSA

SV: Nej nej nej, inte alls pinsamt dum!! PR står för public relations och innebär reklam. Om du har en egen blogg för din verksamhet så är det lättare att göra reklam eftersom de har en sida att gå in på och så finns allt där, som juliapysslar. Om jag skulle vilja sälja smycken i lorissalovebomb skulle det vara svårare eftersom jag blandar in så mycket annat. Men det är en smaksak, du måste känna själv.



Kanske du kan göra en "underblogg"? Då klickar du på "skapa ny blogg" från ditt bloggkonto och så blir den nya adressen exempelvis "rosanatt.blogg.se/minakort". Då är det fortfarande tydligt kopplat till din personliga blogg. Men som sagt, smaksak!



Och tack för ditt svar.. sitter faktiskt och funderar på om inte scrapbooking kan höra till bildämnet? Det finns ju inte jättemånga läromedel som används i skolan som handlar om det :)

2010-05-03 @ 17:17:59
URL: http://lorissalovebomb.se
Ord från: Erica

Svar: Såklart att du får komma och smaka! ;)



Det beror på hur mycket du vill skriva om det. Liksom, vill du skriva lite då och då eller vill du skriva väldigt mycket och ge det stor plats på bloggen?

2010-05-03 @ 17:54:10
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Ord från: Tessie

Jag vet att det är bra att försöka landa i saker, ta det lugnt och ge det tid. Men i bland känner jag att en del saker tar FÖÖÖÖÖÖÖR lång tid. Jag har väntat länge på att en hel del saker ska dra i gång, som jag själv inte kan styra över. Som tex ny samtalskontakt!!



Jag är tacksam att du skriver du finns där, det gör jag med!! <3



*-kärlek & omtanke-*

2010-05-03 @ 20:37:32
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/
Ord från: viktoria

tack snällt av dig o kolla upp det. kram :-)

2010-05-04 @ 20:17:46
URL: http://viktoriahelena.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0