Engagerad chaufför



Jag kan inte låta bli att bli förvånad, när Västtrafik har bra chaufförer. När detta sker, kan jag inte skälla på företaget - även om bussen är försenad. Idag var det så. Jag var trött, ville hem, det regnade och bussen var försenad. Kul tänkte jag, det blir en resegaranti inskickad. Men icke! När jag märkte hur bra den kvinnliga chauffören var, kunde jag inte med att klaga. På hållplatsen efter att jag gick på, kom det på en grupp förskolebarn med sina lärare. Chauffören, som märkte att det var fullt på bussen (eftersom den var försenad och då hade resenärer för två turer), gick ur förarhytten och organiserade upp det hela. De små skulle sitta, de fick inte så. Jättebra gjort av henne! När det små skulle av, hjälpte hon till även då. Kanske var det för att den en kvart försenade bussen skulle komma iväg, eller så var hon helt enkelt väldigt snäll. Det gjorde mig glad, att Västtrafiks alla chaufförer faktiskt inte är idioter. Det tackar jag för.


Läsarnas Ord
Ord från: Erica

Vad bra att det finns såna chaufförer med! :)

2010-05-12 @ 21:47:41
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0