Eurovision Song Contest 2010 - Inför finalen

Ikväll är det dags! Finalen som vi alla har väntat på går av stapeln ikväll. En timma innan den stora tävlingen börjar sänder Svt1 nedräkningen. Den börjar klockan åtta. En timma senare måste alla sitta bänkade framför teven, för att i tre timmar och en kvart ta del av tvlingen. Då ska allt avgöras! Som jag skrev i torsdags är jag inte förvånad över att Sveriges representant Anna med låten 'This Is My Life' inte gick vidare. Europa hade många bra låtar, som är mycket bättre än bidraget vi skickade till Eurovision. Jag är därför inte så ledsen över Sveriges förlust. (Jag sörjer dock att Slovakien inte gick vidare...) Det finns många bra låtar som jag ska heja på ikväll.
Det finns fem länder som inte behöver kvala in till finalen. Detta beror på att de har bidraget med mest pengar till tävlingen. Dessa länder är Storbritannien, Tyskland, Frankrike , Spanien och värdlandet; i detta fall Norge. Många kan tycka att det är orättvist att de inte behöver delta i semifinalerna. Jag kan också tycka det ibland, men i år är det mer än rätt. Länderna jag nämnt har verkligen bra låtar. De förtjänar en plats i finalen - helt klart!


Storbritanniens bidrag! (Jag tycker att han är snygg! Låten är dessutom mycket fin.)


Tysklands bidrag! (Jag tänker på Amy McDonald. Låten svängen verkligen.)


Frankrikes bidrag! (En riktig sommarhit. Kanske blir det årets sommarplåga -även i Sverige? Jag vill dansa!)


Spaniens bidrag! (Jag tycker inte att den är så bra, men helt okej.)


Norges bidrag! (Helt okej, men jag tycker låten är ganska orginell.)

Jag är säker på att finalen kommer bli toppen! Självklart ska jag sitta med min tabell och poängsätta låtarna. Hur engagerar ni er i tävlingen?


Läsarnas Ord
Ord från: Sandra Johansson

Ja, han är underbart fin! Hoppas din dag blir bra!

2010-05-29 @ 14:01:49
URL: http://lajdidaj.blogg.se/
Ord från: c

FRANKRIKES låt var bäst :D

2010-05-29 @ 16:47:10
URL: http://ciiiiz.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0