In the kitchen with Abba

Eftersom att det är så himla varmt, försöker jag göra det bästa av situationen. Värme stiger (right?) och jag sitter därför på nedervåningen i köket, det svalaste rummet i huset. Jag har dessutom en vattenkran nära till hands, så att jag kan gå och skölja händerna och handlederna, när värmen blir outhärdlig. Ja, det hjälper faktiskt för mig. Testa ni också! Har ni andra tips att ge mig, jag som inte klarar av värmen?

Jag sitter som sagt i köket. Det är väldigt skönt måste jag säga. Med utsikt ner mot stora vägen, ser jag stadsborna komma gåendes. Undrar om det är någon som har kommit ut hit till ön för att bada? Jag och Rickard tänkte åka ner och ta oss årets första dopp antingen idag eller imon. Han kommer ut hit om någon timma, lagom till middagen. Det ska bli mysigt att ha honom här.

Abba sjunger sina välbekanta sånger i bakgrunden. När jag var yngre och gick på låg- och mellanstadiet, lyssnade jag mycket på dem. Det sitter nog i, för jag tycker om att höra deras melodier än idag. Inte för att jag lyssnar på dem varje dag, men ibland är det just Abba som gäller.


Abba - Knowing Me, Knowing You

Jag njuter av livet. Det är svårt ibland, men jag vet vem jag är, jag har det bra och jag tänker inte falla framför idioternas fötter.


Läsarnas Ord
Ord från: Erica

Hm, that makes sense. Jag bor på andra våningen i huset och det är alltid varmare här än vad det är en trappa ner på sommaren...

2010-05-22 @ 15:40:31
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Ord från: intima - en blogg om sex och relationer

Svar: Taack för att du röstade på oss! Puss

2010-05-22 @ 15:42:57
URL: http://intima.webblogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0